.

.

Wednesday, February 25, 2009

Ketabahan

aku...
mencari rezeki
bekerja
kerja yang halal
kenapa!!!
ada manusia yang tak pernah puas,
hasad dengki
cemburu
keji
kejam
ke atas
manusia lain
aku mula bosan
aku mula jelak
aku mula jelik
aku sudah benci
akan manusia ini
kenapa perlu????
inikah cabaran?
inikah dugaan?
inikah ujian?
dari NYA?
secubit tabah
secebis sabar
sekumat cekal
perlu ditabur
untuk jaya di kemudian nanti
Ya ALLAH
Ya TUHANKU
berilah aku petunjuk
hidayah
kurniakanlah aku
hati yang sabar
iman yang kuat
untuk aku sentiasa
bersedia
hadapi
dugaan n ujian MU
aku manusia biasa
hamba MU
yang tidak lari
lakukan kesilapan
Tiada TUHAN yang ku sembah melainkan mu YA ALLAH
dan
NABI MUHAMMAD itu pesuruhmu YA ALLAH

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

sabar beb...sabar!
nak carik keje lain skang nie kena pikir 2-3 kali beb..
ekonomi tgh gawat skang nie....
nak keja gomen lak, ntah dapat ke tak...
apply dah bertimbun2...
tunggu jek la....
huhuuuu...

Reflisia said...

itu la...hanya kesabaran yang mampu ku berikan buat masa ni...