.

.

Saturday, November 28, 2009

Meriahnyer Hari Raya Aidiladha 2009



maksu n uncle bob

Hukhukhuk...Selamat hari raya bonda n ayahanda. Anakanda tak pulang sempena hari raya aidliadha ni..lagipun hari raya aidilfitri yang lepas anakanda dah beraya di kampung Kedah.

Raya haji tahun ni aku n sang suami beraya di KL jer. pada mula nyer aku fikirkan biasa2 sahaja coz raya haji jer tambah plak kat KL. macam tak happening jer rasa. Malam hari raya lepas siapkan cupcakes raya aku bergegas pulang ke rumah FIL. sampai jer semua ipar duai da tidur maklumlah sok nak raya. MIL plak baru siap masak rendang ayam bersara dalam erti kata lain ayam pencen la. lepas tolong mil apa yang patut aku n hubby pun tido.

pada pagi hari raya, semua kaum lelaki pg solat aidiladha dan yang tinggal kaum hawa kat umah. after solat raya jer semua berkumpul kat umah n makan rendang n ketupat. sedap2...setelah selsai salam2 n makan satu family gerak balik kg mil aku kat Klang. Umah wan n atuk si sang suami menrangkap atuk n wan aku juga la. kat sana dorang wat open house. meriah2.

Sampai jer sana ramai saudara2 yang ader. tapi masih belum complete. masih ramai lagi yang masih belum tiba. segala pak n mak ader..heheheh yang aku tak penah jumpa pun ader.kekekek..kat sana sangat meriah, riuk rendah kanak2, sedara mara yang jarang jumpa saling berkongsi cerita, dan anak2 dara yang sering bergossip pasal bf memasing serta anak muda n bapak yang asyik click2 ngan camera SLR mereka. hahhahah sangat meriah la..asyik nenek melatah apabila terkena pancaran cahaya lensa camera.hehehehe

terubat juga rinduku pada family kat kg, tok, chu n sedara2 ku kat kg coz ni lah raya pertama yang aku raya tanpa family. huhuhu..

lepas jer balik dari Klang, my sil nak shopping plak. Jusco Bukit Tinggi destinasi beraya kami.hahahha memasing dengan baju melayu n baju kurung la ke sana. aduhai beraya di shopping complex nieyh..







4 comments:

Naz-Segalanya disini said...

seronok ye?naz plak yang tak besh langsung

Nana said...

heheh sama la kita xde g raya mana2 tengahri tu beraya kt JJ Wangsa Maju hehe..tapi xpakai baju raya.

Elyn said...

sweet!! bj raya kaler ijau la...

Reflisia said...

ala..baju raya puasa yang lepas jer..hehehehhe tak kuasa dah nak tempah baju raya haji ni