.

.

Thursday, November 12, 2009

Penangan Jenama

Entry ni sekadar nak berkongsi cerita n info yang aku ader. Semalam aku baca mag GLAM bulan November la. Macam biasa magazine yang penuh dengan brand yang mewah dan terkenal. Kalau 3 years back, bercakap pasal tote Hermes Birkin ke, Mulberry ke, aku akan tertanya2..apa kebebenda tue? but now bukan setakat Hermes Birkin jer yang aku kenal, namun lebih dari itu sudah jadi idaman ku!
Sebenarnya, aku masih lagi bukan boleh digolongkan dalam kategori org yang layak untuk jadi members butik BRAND yang mewah2 ni. Tapi itu bukan sesuatu yang mustahil. Walaupun sekadar belajar mengenali BRAND yang ader, sekurangnya aku tak ketinggalan dalam mengikuti dunia fashion yang makin pantas bergerak.
Berbalik cerita yang aku nak kongsikan. Ader satu part dalam magazine ni bercerita Penangan Jenama. Katanya, BRAND boleh mengeratkan hubungan persahabatan! Pendapat korang macamana? setuju atau tak?
Si penulis memberitahu dalam mag nyer yang dier berjumpa rakannyer yang pernah memperlekehkannya suatu ketika dulu. Apabila terserempak (berjumpa secara kebetulan) di satu lokasi di KLCC (kalu tak salah aku la penulis menulis dalam magazine nyer), rakan nyer menegur....' hye, u look great with LV bag and stunning shoes. Eh where u got that?Keep in touch k'...ayat dier lebih kurang macam ni la dalam mag tue.
So si penulis berpendapat jenama juga turut mempengaruhi dalam sesebuah relationship. tapi bukan semua. Baginyer bukan pandang kepada jenama untuk tafsir sebuah perhubungan tetapi erti perhubungan itu sendiri. Hanya sesetengah manusia sahaja yang menggunakan BRAND untuk segalanya.
Ermm aku terfikir adakalanyer betul apa yang ditulis dalam mag itu. Malah aku sendiri penah alaminya. Pabila kita bersama BRAND, ramai yang mendekati dan ingin di dekati. Tapi sampai bila dan sejauh mana?


3 comments:

Elyn said...

itu la kot konsep skang..... berkawan nak tengok ade brand tak hehehe..... aii mmg suke belek mag tgk apa brand terbaru. tapi nk memilikinye kene pikir berkali-kali gegegeg

Aleyn said...

memang..ada apa pada brand...yang penting quality....i kalau shopping tak tengok brand...tengok rega..heheh

akiN aMar said...

btol..
tp ape perlunya brand?..
asalkan kte selesa itu dh cukup..
tp skunk dh byk yg cetak rompak nyer..huu
sometimes nmpk same je sume..