.

.

Monday, January 18, 2010

Who have Samsung Corby?


Samsung Corby, handphone idamanku buat masa ni.

Last saturday, agak petang juga la setelah aku berasa sihat sikit, adik lelaki ku ajak aku n sang suami temankan n pilihkan dier untuk beli handphone baru.. wah adikku sudah masyuk. Kalu tak dulu..mesti soh aku top-upkan kalu dier nak beli handphone. adik punya pasal, sure la kakak dier yang pantang dipujuk ni cair and menambah sedikit sebanyak tuk dier beli handphone. tapi sekarang ni dier dah kerja, and ngan tink* tonk* fikir nak further study ker tak ke UK tue. (kalu aku takder nak lepas peluang belajar kat Netherland betul ker ejaan ni tue). Sebenarnya tak faham la adik aku tue...sepatutnya kene fly last September tapi tangguh sampai next March. and now dier cakap nak sambung dalam negara jer..ntah apa difikirnya pun tak tau..ergh adik aku ni.

ok berbalik citer pasal beli handphone. dier nak handphone yang canggih manggih bagai. Ok la aku turutkan jer la coz he have his own money..so aku sajer2 la nak try paw dier plak kot2 dapat..(jangan harap la nak dapat). Ok lokasi yang aku pilih DIGITAL MALL Petaling Jaya. inilah tempat yang aku slalu datang ngan sang suami kalu nak beli barang2 laptop or handphone. for those who love gadget, this better place to avoid from crowd than Low Yat.

sesampai kat sana, kitaorg pun melilau mata mencari fon yang the best. Huiy banyak nyer fon, pilih n tgk poket la berapa banyak yang mampu. cari punya cari sampai satu kedai fon ni aku penah datang beli n ini kali kedua aku datang dan berjumpa dengan orang yang sama. 1st datang kedai ni masa beli fon my SIL. and dier bagi murah skit la dari semua kedai yang ader kat situ. so 2nd time datang sini dier masih kenal n ingat muka bulatku ini. hehehhehe

deal punya deal, rekemen punya rekemen, aku berjaya pujuk adikku memilih CORBY sebagai pilihan fon yang patut dibeli. and he's agreed with this but 'I want black color'...Sure and I will give u 3 more cover set with diffrent colour - si penjual. melonjak kegembiraan aku apabila 1 of the CORBY set is PINK. hahahhaha ( dalam hati terdetik manatau adik aku bosan n nak beli hp baru, sure dier akan kasi aku juga) kekekeke..ala lelaki, kejap jer ni.. ntah2 tak sampai sebulan nak tukar hp baru tambah plak ader duit sendiri n gaji plak besar.. apa lagi, tukar hp jer la kejernyer..and malam tadi pun dengar2 nak beli BB plak..kekekekek takper memula kejer memang la camtue gayanyer..bagi channnn sama dier.

nasib baik setelah deal and bargain dapatlah kurang almost RM50...kira ok la tue. pastu dapat cover set 3 color, pastu accessori yang lain lagi..erm aku suka sangat HP tue..takper lah adik aku dapat pun macam aku juga dapat coz phone tue almost 24hrs dengan tangan ku. heheheheh aku la manusia yang explored hp tue dulu.. sampai adik aku sendiri jeles (tak guna punya kakak)..kekeke..


3 comments:

iedaLUVsham said...

wow!! beshhhnyer! :) jeles aku, hehehe!! :)

Elyn said...

wah..... macam menarik je samsung corby tu!!! nnt tayang sket u punya beb..

Lea Lyanna said...

hahaha. i got one masa karnival samsung kat sunway tu!! :P sian kat akak demam :(