.

.

Monday, February 22, 2010

Batu Pahat, Perlis

Survival Village

antara haiwan yang ada kat sini.

hari peristiwa ini, pada 15th feb 2010. aku and family planning memula nak mandi manda kat Gua Kelam Perlis, but mak aku suggest melawat Taman Ular Sg. Batu Pahat, Perlis coz musim kemarau Gua Kelam takder air. (batu pahat bukan sahaja kat Johor tau, Perlis pun ader)

untuk pengetahuan korang Gua Kelam ni adalah suatu tempat perlancongan yang terdapat di Kaki Bukit, Perlis. kat sana terdapat sebuah gua yang boleh kita lewati sehingga menembusi bukit tersebut. so sesiapa yang tidak pernah menembusi sesebuah gua, di sana merupakan tempat yang paling sesuai untuk menikmati pengalaman yang pertama dan menarik. kat sana juga ader sungai yang boleh mandi manda dan boleh berpiknik.

Oleh kerana dengar cakap mak aku, maka kami (aku n family) decided tuk ke Taman Ular dan Padang Besar. sebenarnya antara binatang yang aku geli dan takut untuk dilihat ialah ULAR..eeeee tapi aku gagahi juga la coz dah sampai n kene ikut laluan pameran ular..so telan air liur jer la..(gulp)
lepas jer part tgk2 ular ni aku kembali normal..hhehehehe. Kat sini nama jer taman ular tapi ader juga binatang lain seperti pict kat atas tue..sorry gambar ular takder coz aku tak sanggup nak snap pict dorang sebab banyak sangat..(sorry yer walau raja2 ular sekalian).
keluasan taman ular ni takder la besar sangat dalam 30 minit dah bleh cover satu taman ni coz tak banyak sangat koleksinyer. masuk pun murah jer. dewasa RM4 n kanak2 RM1. so takder la rasa ralat sangat masuk tempat ni. sekadar beriadah dan mengeratkan silaturrahim ok la tue..hehehhehe

ok, perjalanan yang bertambah seronok bila nak pg heaven of shopping. Huuu...Padang Besar babe, saper tak tau? hehehhe !@#%6*(#) dalam kepala hotak ni fikir shopping jer.

Sesampai kat sana, terkejut aku!sangat ramai org nak ke sana. parking pun susah satu hal dan yang paling worst adalah PANAS TERIK bila kami samapi dalam pukul 2.15ptg. aku dan family redahkan juga and nasib baik parking tak jauh sangat.

rambang mata la...mana satu nak beli ni? macam2 ader. harga ader murah ader mahal. biasalah kalu dah cuti sekolah n musim perayaan semua tempat mahal termasuklah kat sini juga. tapi kena pandai tawar menawar ni. aku bertuah kerana my mom ader kat sebelah n dia memang arif dok tawar menawar.

aper aku beli eak? heheheh mesti tak di sangka kan? aku beli periuk kukus, jam Ben 10(untuk anak buah) dan junk food serba sikit tuk buah tangan family kat KL.


my soulmate

my lovely sis (adik aku baru form2)

my All (mom n dad)




4 comments:

Farra Dhelina said...

wah beli periuk kukus tu kena la rajin mengukus kan..selamat mengukus! ;p

Reflisia said...

periuk kukus..heheheh senang kalu2 nak buat kek kukus..

Elyn said...

i dh 2x pi perlis so 2x gak pi padang besar. besh perjlnn dr kangar ke pdg besar tgk view menarik tul!!

Rifqi Zuhairi said...

Ish..bestnye..ni yg wat x sabar nk g pdg besar bulan mei ni..kna kumpul duit utk shopping ni....huhuhu...