.

.

Tuesday, March 9, 2010

Bandung Trip : Day 4, Sup Konro

Ini hari keempat kami di Bandung. Pepagi lagi dah shopping kat Pasar Baru. Malangnyer takder picha kat sana coz tak sempat. Kitaorg hampir2 giler shopping kat sana. heheheh sangat2 murah. pas penat shopping kami lunch kat Sup Konro. Memula aku terpinga2, tertanya2, apakah itu sup konro? nasib baik bukan sup binatang yang tak dikenali. Sup Konro dalam erti kata bahasa Malaysia adalah sup tulang lembu..fuh, nasib baik halal tuk dimakan. kedainya takder la besar sangat n macam kedai makan biasa jer. tapi kesdepannya sampai skang aku masih mengidam nak makan lagi.


ABC versi Bandung..lain sangat

Pulut Pisang n ketupat memang wajib ada atas meja kat kedai ni

Jeng jeng...ini lah sup konro
(sup daging yang masih ader kat tulangnya)



sedap hingga menjilat tulang..ni lah gayanya..
tak sedar diri makan sup ni





No comments: