.

.

Saturday, July 10, 2010

Kisah yang sebenar

niat di hati nak sambung master tetapi tanggal 17th June 2010, aku dapat tau aku dapat DPLI..DPLI tue Diploma Pendidikan Lepas Ijazah. =)


pada mulanya aku rasa keliru samada nak terima atau tak..betul ker aku nak pilih guru sebagai karier hidupku?

tapi aku yakin, ader sebabnyer Allah bagi aku rezeki dapat jadi cikgu...sekurangnyer ia satu kerjaya yang mulia dan mungkin adalah yang terbaik tuk aku.

sang suami gembira sangat, he want me be a teacher, but my parent macam so so jer coz they worried if i'll post tooo far from my hubby.

Its ok mom, u dont worry k but i need ur restu also to be a teacher.

Dari pengalaman kengkawan citer, sesapa yang dah berkahwin Kementerian pelajaran malaysia akan hantar kita ke sekolah yang berhampiran dengan suami bekerja.

aku berharap aku takkan berpisah dengan suamiku...i love him i want him al the time.

aku start register kat UPM on 3rd of July...planning memang taknak stay college kediaman pun..tapi still kene orentasi

memandangkan aku ni seorg yang tetap ngan pendirian n degil skit la aku memang tak join orentasi n join for the important things like sesi Perjanjian dengan KPM, dan for register subjek jer.

aku belajar ni selama 7 bulan jer pun n 3 bulan practical n InsyaAllah July next year dah posting. hope dapat sekolah yang dekat ngan umah n suami.

bila dapat subjek yang aku akan belajar nanti..Ya ampunnnnn tigth giler..from monday to saturday..Uwaaaa aku harus lupaka dunia baking aku!


maka aku kene tumpukan pada pembelajaran aku dulu pasni aku kene tumpukan pada sesi pengajaran plak...Wah im become Cikgu Masz...pheeewwwwitt cikgu tue..

aku redha kalau ini yang terbaik tuk aku...=) Alhamdulillah aku dah ader kejer tetap ngan kerajaan Malaysia sebagai seorang guru.
now i have concentrate for my study supaya menjadi seorang guru yang berwibawa tinggi...aminnn

kepenatan setelah berorentasi di Uni


oopppsss...aku dah tekad bila jadi cikgu nanti aku nak bertudung, so aku mulakan dengan belajar bertudung di Uni





5 comments:

Farra Dhelina said...

awwwww best nya masz!!

teacher masz! ;)

rili hpy 4 u!

congrts ye..

Reflisia said...

farra, thanks...keliru gak sebenarnya nak terima ke tak yer la kan bukan minat sanagt pun nak jadi cikgu..tapi tak sangka dapat plak..

Elyn said...

tumpang happy masz!!!!

pzah said...

falsafah dpt dr aminuddin ker?? kalo dr habsah best jugak.. nnti kelas masakan dpt dt hapsah, lagi besstttt!!! hahahahha.. thn je la ngn mulut die... iisshhh, rindu lak ngn lect2 nie..

pzah said...

falsafah dpt dr aminuddin ker?? kalo dr habsah best jugak.. nnti kelas masakan dpt dt hapsah, lagi besstttt!!! hahahahha.. thn je la ngn mulut die... iisshhh, rindu lak ngn lect2 nie..