.

.

Thursday, August 12, 2010

1 Ramadhan 1431h...Hari pertama puasa


Selamat berpuasa kepada semua umat islam di dunia ini... =)
hari pertama puasa di bulan Ramadhan, sangat mencabar kot! Cabarannya ialah aku ader 2 amali dan 1 kelas hari ini.

Amali pertama ialah jahitan, dari mula masuk sampai abis asyik berdiri jer..yer la nak potong kain mesti la berdiri.

lepas amali jahitan, amali masakan...huiiii sangat mencabar bila kitaorg kene bake biscuit raya. group aku ditugaskan buat buat biscuit SEMPRIT...boleh?

terliur2 la memasing..ader yang buat brownies la, biscuit gajus la, choc chip la..huiii mana tak terliur babe..aku ni dah kira makruh kot asyik bau makanan jer di hari pertama puasa.

semasa amali masak for sure berdiri 3 jam..adoii la lotih mak nyah!..

pas amali kelas plak sampai kul 5.30ptg...dalam kelas aku tertido2 la kan...
penat + ngantuk = tido dalam kelas...hahahhahah

time balik umah plak jammed tidak seperti biasa...uwaaa, almost 40 minit baru sampai umah..biasanya 20 minit jer keter aku dah sampai garage umah..biasalah ari pertama puasa kan semua nak balik awal..

skang aku baru bernafas untuk update blog...ikut schedule aku, skang ni kene study ni for coming exam on 15th Aug..bukan surf net yer...=)








2 comments:

Farra Dhelina said...

mencbar nya 1st dy puasa u..saba ye..nk2 lagi kena baking..amboii..

♥wAwA♥ said...

bestnyer kak..nk jd cikgu ert gak...jahit..masak2..suma favourite 2...jgn lpa update next entry..cayok2 kakakku cyg...hehe