.

.

Sunday, August 8, 2010

Apasal aku gemuk lagi?

Senang ke susah kalau husband n wife ader gastrik?

senang kalau dari segi makan kot! so masak sekali gus jer tuk org2 yang gastrik ni (tak bleh makan pedas, cafien, and benda2 berangin)

susah kalau 2 kene gastrik sapa nak drive pg klinik? kalau sakit tue bukan skit2 tapi tahap extreme plak tue...adooi!

tadi aku seharian kat PPUM..lebih kurang 5 jam gak la kat sana coz sang suami kene gastrik yang kronik..

asalnya nak pg tgk movie, malangnyer otw tu..sang suami merungut tetiba sakit perut..apa lagi trus la menuju ke PPUM coz itu yang berhampiran.

sampai sana dalam kul 11 pagi dan menunggu punya menunggu dengan saringan pertama, jumpa doc, check darah, air kencing dan amik ubat semua amik masa 5 jam juga la...

kuar dari PPUM around 5 pm...bontot pun lenguh menanti dan menunggu..

aku pun ader gastrik dulu tapi skang ni aku dah pandai kawal makan and manage my makan time..sang suami ni plak 1st time kene gastrik kronik!..

nasib baik si isteri ni dah ader experince so tau la aper yang bleh makan aper yang tak bleh makan...senang kan kalau 2 2 ader gastrik!

gastrik bukan tuk org kurus jer ok! org gemuk cam aku pun ader...

sebelum kuar umah aku minta sang suami aku picha aku coz nak tgk perubahan badan aku...kot2 la ader kurang skit ker org makin naik..

mengecewakan sungguh bila tgk badan aku cam makin naik jer...Uwaaaaaaa

mana come back yang janjikan oleh diriku sendiri ni..???
ku harap puasa bleh kasi aku kurgkan berat badan, InsyaAllah sambil beribadat sambil menjaga kesihatan.

tgk lah pict aku yang masih gemuk ni...

sama jer aku tgk, macam sebelum ni juga GEMUK!



5 comments:

Elyn said...

hubby i pun ade problem yg sama cam u all ni gak beb. kalau bulan pose sure die sakit teruk pasal gastrik ni.

Adlina Husaini said...

takpe beb, ko tetap mantop! hehe

Reflisia said...

Elyn, hope puasa dorang takder la sakit kan!

Adlina; mantop ker? hehhehehe macam gemuk yang takder keyakinan diri ni

..she's s0 e!Ra.. said...

tak gemuk pon yang oi!
cantik jer ;)

-LaDy rAzOr- said...

nok...dah macam mami jarum ghopenyer kat tangan kome tu....
:-)