.

.

Tuesday, December 14, 2010

Tomyam, Demam & Pregnant

Since 30th Nov aku asyik nak makan tomyam jer….tekak aku rasa hanya tomyam jer la yang mampu aku makan.

On 2nd Dec aku demam rupanya…sangat sakit tekak dan suara aku pun mula bertukar…biasanya kalau demam suara aku takder la bertukar sangat coz aku demam kejap2 jer..

kali ni rasa macam demam teruk jer…aku tetap ke klass pas habis kelas jer aku trus ke pusat kesihatan Uni nak dapatkan rawatan..malangnyer nurse2 kat PK cakap

“ adik balik la dulu datang kemudia coz patient ramai!’

aku bersabar dengan harapan nak datang esok plak…

keesokkan harinya (friday 3rd Dec) aku masih demam n makin teruk lak rasanya…aku tetap ke kelas coz taknak miss class…pas kelas trus pg klinik lagi…perkara semalam berlaku lagi…aku ke PK dan di suruh balik coz patient ramai….

OMG…i hate ittttttttt……

disebabkan menyampah sangat dengan service kat sana aku trus jer ke private clinic..baru puas hatiku!

sampai jer sana…doc check katanya aku dijangkiti virus apa ntah…n sangar bahaya kalau dibiarkan boleh terkena H1N1…adoooiii seram kot….doc kata jgn takut coz virus ni baru boleh di healkan dengan bagi antivirus nyer….so dia bagi satu injection kat bontot aku…aoiiii sakit nyer bontot!

keesokkan 4th dec aku balik kg coz on 5th my lil bro nak kawen…so sampai kg semua tanya aku demam ker? n semua yang tanya demam ker tue semua cakap…’ haaa pregnant kot, demam teruk sangat ni?’…adoii aminnn moga masin mulut2 aunty aku ni…

balik dari kg plak asyik nak makan tomyam juga….

demam tak juga kebah2 dah lebih 5 hari ni…sok nyer pg PK lagi….sebab dah pg private clinic pun sama juga tak baik demam..aku tegar dengan amik keputusan nak mengamuk kat PK kalau tak dapat jumpa doctor

heheheheh..nasib aku baik arini coz aku dapat jumpa doc n dapat banyak ubat..doc kata aku dah kurang skit demam..n dier kata kalau ader bintik2 kat badan aku, aku kena wat bloodtest. tapi alhamdulillah aku takder paper…

Alhamdulillah mujarab juga ubat kat PK ni…after aku makan ubat n keesokkan nyer aku rasa makin sihat suara ella aku pun dah hilang….errmmmm makin sihat!

tapi mengidam tomyam masih ader…hisssh tak bleh jadi ni..kene juga wat pregnancy test..

aku pun buat la PT ni…tapi malangnyer bukan rezeki lagi kan! masih belum preggy la aku..maybe next time kot…CIMG2648

- VE

takper la…aku terima seadanya apa yang Allah tentukan….InsyaAllah nanti ader juga rezeki aku…=) yang penting sabar, teruskan berusaha, berdoa dan bertawakal.

6 comments:

mama tisya said...

musimdemam skarng ni...tkpe insya allah ada rezeki nanti...lama tk ke upm..nanti kalo kita p upm,kita calling2 ye

Ieda Al-Habsyi said...

insyallah..ada rezeki suatu hari nanti, aku doakan ko masz, take care beb :)

Elyn said...

sabar ek beb...i'allah ade rezeki u tu!!

Reflisia said...

mama tisya, nanti datang calling2 k...kita dating lagi k

Ieda..thanks..miss u

Elyn, i miss u n wafiq...=) thanks

♥wAwA♥ said...

sabar ek kakak..dia suh akak fokus on study dlu t dh grade cikgu insyaALLAH mna tau rezki tu dtg...aminnnn

Farra Dhelina said...

insylh darling..berusaha lagi ye.. tc darl