.

.

Friday, December 31, 2010

TRAGEDI 28 Dec 2010

Status aku kat fb pada petang 28 dec 2010

“ at Hospital Serdang with SEDIH mode’

sangat sedih saat tue bila aku terpaksa sorong sang suami dengan wheel chair masuk ke bahagian emergency.

pada pukul 5.34 ptg tue, aku menerima panggilan dari sang suami…dengan nada suara yang sangat susah untuk bernafas dier memeberitahuku yang dier accident.

“ yang, abang accident..(termengah2)” pabila mendengar ayat tersebut aku seakan tidak percaya lansung dan sehingga aku terdengan suara seorang lelaki india dalam talian telefon semasa dier menelefon ku yang masih on “ eh u ok tak? nak kita panggil ambulance tak?” baru lah aku percaya..

tanpa menghiraukan kelas yang masih berjalan ( hari aku final micro teaching) aku bergegas keluar dan meminta 1 of my good friend cover aku dalam kelas and bgtau my lecturer..

28122010160

ni pixa ku masa dalam kelas (dihari kejadian) ngan my classmate JUN

 

aku ke kereta dan dalam keoala ku memikirkan di mana accident berlaku dan ke mana harus ku tuju?

dalam perjalanan, suddenly fon aku berdering and the chinnes gal who got accident with my hubby on the line..

dier la yang bgtau aku yang dier skrg kat klinik bandar kinrara where the accident happend. Thank God! aku pun trus ke klinik tersebut untuk mendapatkan sang suami.

sampai jer ke klinik, that chinnes gal told me that my hubby have to go to Hospital for further check up. So that gal sent my hubby to Hosp and i’ve followed them.

Since pukul 6.30 pm aku sampai Hosp and tunggu agak lama nak xray and all the check up…adoii aku dari pagi kat Uni sampai ke malam kat hosp plak…memang penat tapi aku lupakan semua tue dan berharap agar sang suami takder paper dan selamat!

Fon aku berdering tanpa henti. letak jer dari 1 panggilan, berdering lagi..sms menimpa2 masuk dan my family and familiy inlaw tak putus2 telefon..lepas kakak, abang, lepas abang, ayah, lepas ayah, mak pula,….sampai la ke nenek, paksu, makcik, pak ngah dan makcik!

semasa di hospital, kengkawan juga turut sms dan call tuk bagi aku semangat dan medoakan keselamatan aku dan sang suami..Paksu dan maksu juga turut datang untuk menemani aku dan sang suami di hospital..

tidak kurang prihatin juga, presiden Scrambler Kawasaki KLX 150S juga turut datang ke hospital melawat sang suami.

Alhamdulillah sang suami tak mengalami sebarang patah atau retak tulang selpas di Xray…aku lah org yang paling bersyukur disaat itu. dan sang suami tidak warded..

Semasa OTW balik ke rumah aku mula bertanyakan bagaimana kejadian berlaku…sangat tragis bila aku dengar ceritanya.

katanya kereta Myvi nak kuar simpang, kemudian sang suami nampak kereta tersebut macam teragak2..sang suami ambil tindakan dengan meng HON berkali2 agar dier aware yang sang suami wujud di situ.

   lakaran accident

pastu dier keluar juga..pabila dier nampak sang suami makin hampir dengan keretanya dier memberhentikan keretanya di tengah jalan..

sang suami tak dapat nak mengelak terus langgar kereta tersebut dan sang suami melambung ke atas kereta myvi dan melambung pula ke atas jalan…(macam dalam drama tue kata sang suami)

lakaran accident 2

Aduhhh bertapa sakitnye aku rasa mendengar cerita tersebut apatah lagi yang mengalaminya.

sang suami luka di paha, kaki dan bibirnya berdarah serta hidung juga turut berdarah.Semasa hari kejadian sang suami tak dapat berjalan. Alhamdulillah hari ini (31st Dec 2010) dier dah boleh berjalan skit2…

terapi yang aku soh dier buat ialah naik turun tangga selalu..hehehehe 

163683_181413701887859_100000576922715_555638_7703902_n

kereta myvi yang dilanggar

 

167274_181414075221155_100000576922715_555644_8197863_n

68266_181413791887850_100000576922715_555642_2799050_n

sang suami semasa di hospital

28122010170bibir yang luka akibat di sagat jalan  28122010168he’s with wheel chair

2 comments:

mama tisya said...

ngilu tgk bibir tu..smoga hubby masz cpt baik ye

Reflisia said...

erin..kalau tgk luka kat peha lagi ngilu..tapi masz tak sanggup nak amik picha tue coz ngilu juga..