.

.

Monday, January 3, 2011

Ikhtiar untuk preggy!

last 19th Dec 2010..dah 2 years aku menjadi seorang isteri..

tapi hingga saat ini aku masih belum lagi bergelar seorang ibu..mungkin belum rezeki kan!

tahun2 lepas aku agak kurang berusaha untuk preggy means bukan tak berusaha lansung tapi aku hanya berserah pada rezeki sahaja…

tapi untuk tahun ni, setelah azam aku nak sambung blajar dan dapat kerja kerajaan yang tetap dah tercapai, kini 1 of my azam ialah nak dapatkan cahaya mata…sememangnya aku dambakan cahaya mata since aku mula berkahwin! tapi apakan daya masih belum rezeki kan!

rezeki tak datang bergolek kan!.so kene la berusaha lebih skit…kalau dulu berusaha, sekarang ni berusaha lebih kuat dan bersungguh2 kan!

erm langkah pertama aku amalkan asid folic yang sil aku bagi..pastu aku dah terfikir nak pg mengurut pulak..mana la tau sebelum ni tak penah mengurut kan!

sebenarnya niat nak mengurut ni dah lama dalam kepalaku..cuma aku tak temui seorg tukang urut yang betul2 ok la..sebab tue sampai ke hari ni aku tak pergi mengurut lagi..

kat mana eak nak pergi mengurut ni?ader tak sesapa yang tau tempat mengurut yang betul2 elok? aku hanya berusaha dan bertawakal, tetapi Allah yang tentukan..

tapi ader juga yang bagi pendapat kat aku bahawa mengurut tak elok la ..katanya takut urat2 berlari la, urat2 boleh terseliuh la..macam2 la..

tapi bila aku tgk kawan aku, Wani pg mengurut, alhamdulillah dier boleh preggy! and skang she’s 2 month kot preggy..

Wani, tolong rekemenkan makcik yang ngurut awak eak kat saya!thanks Mr Google for this picha

preg3

5 comments:

mama tisya said...

insya allah ada rezeki utk masz...kita pn tgh usaha utk 2nd baby..smoga kita sama2 preggy thn ni kalo ada rezeki..amin2

Puan aiNa Rahman said...

babe..u jgn give up oke. banyakkan membaca artikel pasal kehamilan, tak pun u boleh join forum kehamilan. banyak membantu tau. i dlu pn ade join forum camtu..ramai yang share idea kt situ, kongsi pengalaman etc. i doakan u cepat berbaby. fuuhhh...kasi bby dust sket kt u. =D

Farra Dhelina said...

mengurut tu depends pd pendpt masing2..mcm farra, fra pcya pd urut..sbb ramia kawan2 yg tak prngnt, bila pgi urut alhmdlh, prgnt..somtimes, peranakkan kita jth ke bwah, kena urut utk naikkan balik..

insylh, mudah2an ye yang..usaha tangga kejayaan!!..

farra doakan masz :)

Elyn said...

beb nnt i bg u no contact makcik urut yg biras i pi tu. biras i dh preg lps urut ngan makcik tu...

ejane said...

babe...same2 lah kite berusaha eh...aku pun tgh dlm proses mengurut nie babe...2nd month dah...hopefully berhasil lah...kalu ko nak try ngan akak nie pun bleh...aku dpt contact akak nie dr kwn aku...dia skrg dah nak msk 7 mnth preggy...kalu ko nak HP no akk tue nanti ko sms or YM aku k...