.

.

Sunday, March 13, 2011

Bad Weekend ~ Saturday

Errrggghhhhh…B E N G A N G!

hishh bengang sungguh aku ari Sabtu 12th Mac ni la…

ok…mula-mula aku plan nak ke Ipoh on saturday 12th Mac 2011

12032011919

pict sebelum bertolak ni..

Perkahwinan Anne dan Shamly (if not mistaken her husband’s name) kat Ipoh.

Perjalananku bermula pada 10.30 am pagi…

destinasi pertama ialah Keramat Au 1 coz nak antar kek tempahan by Nur Amalieni.

 12032011913

inilah kek yang order

perjalanan tak seindah yang diimpikan..masuk jer MRR2 kat bukit jalil tue dah start jammed..ampun..boleh terima lagi

pastu, sesampai di cheras jammed lagi…ini mesti sebab kat pandan tue ngah buat jalan baru…ok lagi..bersabar

lepas jer TESCO Ampang nak sampai ke keramat tue jammed lagi..adoiii dah sejam kat MRR2 ni..destinasi pertama tak sampai lagi..

dalam 11.45am baru sampai ke Au1..Alhamdulillah kek selamat sampai ke destinasi…

next destinasi Ipoh..since dah dekat MRR2 ni..planning jalan trus MRR2  jer sampai ke exit Highway Utara Selatan Sg Buloh…tapi my bff Nofa advice us guna DUKE then kuar kat TOL Jalan Duta.

Malang lagi sekali, pabila kami terlepas plak exit DUKE Sentul coz asyik berborak dan berharap jalan ke Sg Buloh ni clean n clear la..

tapi nasib tidak menyebelahi aku and sang suami…perhitungan kami tidak menjadi apabila aku and sang suami terperangkap jemmed di Taman Metropolitan Kepong…

Jam dah menunjukkan 12.15 pm..aku berkira-kira ngan sang suami wether sempat ker tidak nak sampai Ipoh dalam kul 1.30pm..

Ish kalau jemmed camni kul baper nak kuar Highway dan mesti sesampai ke Ipoh dalam kul 4pm..

Sure aku sampai ke wedding tue dah abis and cuci belanga jer la..

Hishhhh jam kul 1.10pm aku masih kat Kepong lagi…Damansara pun tak sampai lagi…

lagi 20 minit pengantin dah nak bersanding!..

dalam hatiku hanya berdoa agar jemmed ni cepat hilang dari jalan dan depan mataku..

12032011939

jalan sesak dengan kereta yang banyak

Pada pukul 2.00 pm setiba di Damansara Damai..aduhhh dah pukul 2 petang la…kalau aku pg juga Ipoh sure dalam kul 4 petang baru sampai…erm by the time sampai ntah2 Khemah pun dah takder (dalam fikiranku)

aku n sang suami bersetuju agar batalkan pemergian ke Ipoh coz dah lambat sangat. memang dah tak sempat rasanya..

by the time sampai Ipoh, nak cari umahnyer lagi..sure dalam kul 5.00pm baru sampai kot!

Really upset coz tak dpt nak jumpa and tengok Pengantin Baru Anne..

Dia lah antara kawan2 ku yang lambat skit kawen dari kitaorg…so memasing memang excited nak pg wedding dier termasuk aku…

Uwaaaaaa…sedih tak dapat jumpa Nofa and Ijan juga..dah la aku plan nak take pict with them and Pengantin..

takder luck kot aku hari sabtu lepas…

tapi aku pasrah dan redha atas apa yang berlaku..pasti ader hikmahnya kenapa Dia tak permudahkan perjalanan ku untuk ke Ipoh.

Aku hanya boleh merancang dan Allah yang menentukan segalanya.

Ok…perut dah lapar sejak kuar umah lagi..tapi fikiran psiko agar tahan lapar coz nak makan kat Ipoh..

since tak jadi pg Ipoh, sang suami ajak tapau nasi kandar dan balik makan kat umah jer…

so aku turuti kata sang suami…kami ke Petaling Jaya, kat umah my mom in law ni ader satu Kedai Mamak best yang ader nasi kandar ni…

nasi kandar dier sedap la juga..macam makan kat Penang plak rasa..

so kami beratur panjang untuk membeli nasi kandar ni..

seee..tak dapt makan lauk kenduri kawen makan nasi kandar pun jadi la…=(

    12032011941

nasi kandar PJ (kuah campur)

sedih..=( ampun yer Anne coz tak dpt datang wedding ko! paperpun

SELAMAT PENGANTIN BARU ANNE & SHAMLY

 12032011917

wajahku yang bosan dalam jammed

3 comments:

Farra Dhelina said...

wajah bosan pun comel..hiks

-LaDy rAzOr- said...

hahhaa..nok! wajah bosan ko menten jelita okek! :-)
aku sampai ipoh kol 1.30pm...ijan msg aku, katanyer dia dah sampai ipoh n tgh carik jalan ke umah anne...aku pon berpusing2 carik jalan...ntah mane2 ntah...last skali kol 2.00pm aku sampai umah anne! anne pon dah abis sanding...tgh possing2 lakibini atas pelamin! time aku tgh mkn, ijan n hubby pon sampai....heheheh...dpt gak ler berpossing2 atas pelamin...ekekek...

-LaDy rAzOr- said...

hahhaa..nok! wajah bosan ko menten jelita okek! :-)
aku sampai ipoh kol 1.30pm...ijan msg aku, katanyer dia dah sampai ipoh n tgh carik jalan ke umah anne...aku pon berpusing2 carik jalan...ntah mane2 ntah...last skali kol 2.00pm aku sampai umah anne! anne pon dah abis sanding...tgh possing2 lakibini atas pelamin! time aku tgh mkn, ijan n hubby pon sampai....heheheh...dpt gak ler berpossing2 atas pelamin...ekekek...