.

.

Tuesday, March 29, 2011

Craving for Ramen Noodles

Craving for RAMEN Noodles ! Bukan aku tapi sang suami.

Apa tue Ramen? Ramen tue sejenis makanan jepun, ala macam mee sup la (aku agak jer). kalau tak salah aku.

aku pun tak penah makan. and sang suami pun tak penah makan tapi mengidam.

Inilah penangan selalu sangat tgk citer N A R U TO  S H I P P U D E N. macam budak2 kan!

aku boleh jer terima since we have no kids ni.

Ok back to Ramen Noodles. Sang suami dok mengajak aku makan makanan jepun ni since dier baca paper apa ntah kat umah in law au last week. ader citer pasal makanan jepun yang halal kat Malaysia ni.

Nama Restaurant tue O-Shima, terletak di Plaza Alam Sentral, Shah Alam. (mesti semua org tau Plaza Alam ni kat mana kan! ala kat Sri Pentas 2 tue)

So we decided to jalan-jalan cari makan la on Sunday. Saturday tue memasing bz dengan activity masing2.

aku bz ngan biznes, sang suami plak bz dengan motorcross nya!

Ahad adalah hari bermesra-mesraan dan jalan-jalan cari makan (macam masa bercinta plak)

Sesampai di Plaza Alam Sentral ni agak berpusing kami cari kedai O-Shima ni. Pusing punya pusing sampai la masuk satu kedai perabot kat Plaza ni (masa kat kedai perabot ni memang dah kecewa abis la coz tak jumpa)

Sambil dok tgk perabot kat kedai tue, aku ringankan mulut bertanya dengan sorg sales girl kat situ.

‘ dik, (perasan tua, tapi muda lagi ok!)  kat sini ader tak restoren jepun? ermmm namanyer apa ntah shima-shima?’

Sales girl tue menjawab “OOoooo O-shima la kak! ader kat bawah kat luar tue depan bangunan ni”

aku dan sang suami apa lagi, bertukar wajah la dari jadi sang kancil bertukar menjadi Serigala yang kelaparan.

hehehehehhe

tapi Malang menanti kepalang ( peribahasa yang tak betul..jgn tiru ok!)

dari wajah serigala menjadi semut…kecewa bukan kepalang bila tgk  kedai yang dicari separuh nak mati tue T U T U P

uwaaaaaaaa…yang paling kecewa adalah Sang Suami la..

so dalam rasa kecewa tue nak juga makan. kebetulan depan kedai tue ader Thai Fusion Steamboat. so layan jer la steamboat walaupun aku memang tak berapa gemar skit steamboat ni. 

270320111281muka kecewa

270320111278  aku jer maintain ceria (konon)270320111279 270320111280  270320111282 270320111283 270320111284270320111289

the pictures..layan jer!

No comments: