.

.

Thursday, March 3, 2011

He asked me to call him ‘sayang’

“eleh nak soh panggil sayang pun nak citer dalam blog ker?”

aku tak heran la kalau SANG SUAMI yang minta aku panggil dier sayang…(dah lama aku panggil dier sayang)

yang aku nak bgtau ni sampai kene buat entry ialah S T U D E N T aku sendiri…

ngeri tak kalau student tu ajak cikgu bercinta and tak percaya yang cikgu dier dah kawen?

Hakikatnya aku yang alami kot!

ader la sorang student aku ni..dalam kelas aku rasa dier antara yang agak ter handsome juga la

pada 1st class memula dier tak tunjuk sangat..setakat tanya status aku, nama, asal and tinggal mana..

pastu kelas kedua, dah start nak tolong angkat buku, nak tolong hantar buku2 cikgu ke bilik guru..

aku takder hal lagi….sampai kelas2 seterusnya, mula lah ngan lagak manja dier tue…pastu sampai lah semalam siap ajak aku tgk wayang, siap minta aku hantarkan ke rumah dier la,dan benda tak masuk akal minta aku panggil dier sayang

ngeri nyer! pas tue siap merajuk kot kalau aku tak panggil dier sayang…ampun yer takkan di layan la kalau nak merajuk2 ni..

aku memang suka perkataan ‘sayang’ ni..biasanya aku panggil student2 pompuan dengan ‘sayang’ and takder la plak pada yang lelaki nya coz aku tau budak lelaki ni susah skit nak2 plak upper form ni kan!

paper pun cikgu ni masih boleh kawal keadaan. aku tak kan bagi muka and takkan layan semua tue…kalau nak tau ‘CIKGU CANTIK’ (perasan jap) ni memang garang…semua student akui. garang dan tegas tapi disayangi..hikhgikhikhik

inilah antara cabaran yang perlu aku hadapi dengan tittle cikgu ni..InsyaAllah kalau niat kita betul dan ikhlas ingin memdidik anak bangsa, apa jua cabaran yang datang pasti tak der masalah…InsyaAllah

02032011728 wajah ceria cikgu sebelum MEROYAN dalam kelas…

jgn memain eak ngan cikgu ni..GARANG tau!

3 comments:

sakura040582 said...

hahahaha
Alkisahnyer ko ada blog x kutau teman!
Eh ko jadik cekgu ker badang?

Reflisia said...

baah...sejak bila ko ader blog ni?

sakura040582 said...

baaaaaaaaaru jer berjinak2 dgn blog ni. jgn lupa eh lawat blog aku & komen byk2. nnt aku nak bg gift sape komentar terbanyak dpt hadiah. hehe