.

.

Thursday, March 24, 2011

Menangis dalam kelas!

Student : Bangun! Selamat sejahtera cikgu.

Teacher : Selamat sejahtera. Sebelum kamu semua duduk, sila pastikan bawah meja dan lantai tiada sampah. Kalau saya jumpa sampah saya akan suruh kamu makan! (mood cikgu suam-suam kuku)

Student : Cikgu dah bersih!

Student lambat masuk kelas (5 org) : Assalamualaikum cikgu!

Teacher : kamu semua yang masuk lambat ni berdiri kat depan...(sambil guru round satu kelas check sampah). Ok kelas, semua buka nota peta minda yang cikgu minta kamu siapkan kelas lepas (kelas ari selasa).

Student A : cikgu saya tak bawa buku
Student B : tak siap lagi cikgu
Student C : buku tertinggal la cikgu
student D : buku teks hilang
Student E - Z : terlupa la cikgu.

Teacher: yang tak siap berdiri....apa korang semua nak jadi ni? keputusan periksa kalau semua dapat A saya tak kisah la kalau tak nak buat homework yang saya kasi, ini takder lansung.. yang dapat B pun hanya 2 org jer....bila saya bagi muka kamu pijak kepala saya. Apa yang kamu nak saya bagi..Kamu nak makan gula2 dalam kelas pun saya benarkan, kalau cikgu lain jgn kata nak makan gula2 nampak sampah plastik gula-gula pun kamu dah kene tengking tau! suruh hantar buku, mesti ader jer pelajar yang tak antar! dah bulan berapa ni??? Alasan buku tak beli lagi? nak belajar atau tak? kalau taknak kamu boleh keluar skang! (fuh berderau darah...rasa nak nangis pun ader ni)

nada cikgu sangat garang dan menakutkan!
student terkasima dan diam bagai malaikat maut lalu ok!


Teacher : lepas ni dalam kelas saya kalau kamu taknak belajar dengan segala hormatnya keluar k. saya tak marah!...dan jangan marah saya kalau lepas ni saya tak kan lagi nak amik tau pasal kamu. dan kalau kamu tak suka saya mengajar kamu, saya boleh serahkan semula pada cikgu asal kamu (guru pembimbing aku la tue...hehehehe berani cakap coz aku kan praktikal and 4 weeks left to go)


Student : Cikgu maafkan kami...Kami janji cikgu tak buat lagi...Cikgu tolong jgn tukar la...kami sayang cikgu, kami suka cikgu...plessss cikgu!

Student : kami sedar cikgu salah kami....maafkan kami cikgu.

Student : Cikgu please...dont go! we love you

Oh! ader perasaan rupanya student aku!


3 comments:

AmmyLo Rosesz. said...

yes yes you can do it babe.
masz leh jadi cikgu pembimbing masa depn ,bekers skit gan dorang. oky :D
DAN JAGE CIKGU SEORNG YNG CERIA :)

rosemyn said...

mak aihhh...garang gak kawan aku sorg ni...ekekekek

erienz said...

teringat zaman sekolah dulu...bila ada budak yg x dgr kata, sampai cikgu bengang....