.

.

Saturday, April 9, 2011

Mee Bandung Muar Seksyen 8 Petaling Jaya

Sambungan entry mengidam + sesat nak makan mee bandung Muar nieyh!

Last monday, sang suami hantar dan jemput aku kat sekolah coz lepas abis sekolah kitaorg nak settlekan hal-hal property

after settled hal-hal property ni kat Petaling Jaya, aku and sang suami pun decided nak makan mee bandung muar.

setelah berkali2 tgk map dan guna garmen akhirnya sampai juga kami kat sini.

hehehehhe…planning nak pg ahad lepas tapi ader hal pulak, so Isnin tue dah alang2 dekat PJ so cari juga sampai jumpa.

ok, pertama sekali nak bgtau Medan Selera Seksyen 8 Petaling Jaya ni memang dekat dengan balai polis Petaling Jaya.

Balai polis ni, biasanya kalau sesiapa yang accident area daerah Petaling Jaya, pasti akan ke sini untuk buat report.

Medan selera ni memang depan balai polis ni..dan dekat juga dengan Ibu pejabat polis daerah Petaling jaya kalau tak silap…

Ibu pejabat polis dan balai polis ni berbeza tau tapi both berdekatan la…

sesampai di sana puas aku round the medan selera ni coz nak cari gerai Mee Bandung Muar la..

kedai ni kat hujung juga (hujung mean ke belakng dekat2 umah orang)

ok…sesampai di sana, dalam kepala otak ni dah list menu yang nak order..

percaya atau tidak, aku nak makan 2 pinggan ok…satu N A S I & A S A M  P E D A S dan satu lagi M E E  B A N D U N G  M U A R..

hahahhaha tamak + kuat makan…konon2 macam host JJCM la kan makan semua yang ader dalam menu..hahhaha

tapi malangnyer asam pedas dah abis..kata org kedai tue asam pedas biasanya tghari kul 2 mesti dah abis…

ala….nak asam pedas juga…(next time k)..

ok mee bandung plak ader macam2 mee bandung tau..ader Mee Bandung Biasa, Mee Bandung Udang, Mee Bandung Tulang dan Mee Bandung Udang Galah

uwaaaaa suka2! nak try mee bandung udang galah…tapi malang lagi takder plak udang galah tue..so mee udang tulang jer la pilihan hati.

so jom terliur dengan gambar yang aku amik ni.. 

040420111378sang suami yang tengah lapar…

asyik pandang makcik kedai jer tue bila mee nak sampai

 

040420111382 behave…with baju kurung (ala pas kejer no wonder la kan berbaju kurung)

 

040420111383 040420111384 tadaaaa….Mee Bandung Muar

memang terbaeeeek kot, tak manis sangat macam before this aku makan

aku n sang suami order Mee Bandung Tulang

 

040420111385 sang suami yang ngah melahap mee bandung….=)

 

040420111386

ini pinggan aku…licin kan and tinggal tulang jer

3 comments:

Farra Dhelina said...

oh kat PJ..mmmm nk try jugakkkk

Reflisia said...

farra, kene cuba tau...masz pun nak cuba asam pedas plak pas ni..

Patty Kerry said...

Sedapppppp!! nak p try skrg jugak!