.

.

Tuesday, May 31, 2011

Engagement Ceremony

how’s ur weekend?

weekend! talking about weekend jer sure aku akan rasa nak ajak sang suami jejalan jer kejer nyer tak pun SHOPPING..hehehe (dah nama pompuan camni la gayer nyer)…

tapi weekend kali ni aku attended my cousin’s engagement kat Puncak Setiawangsa..

Meriahnya…ramai ler sedara semua mengikuti rombongan meminang untuk seorang sepupu aku ni (biasalah kalau upacara camni sure ramai saudara mara akan datang..lebih2 lagi kalau kenduri atau wedding..time tue la nak tau ramai ke sikit sedara mara kan) . so ni la peluang aku nak berjumpa sedara2 yang jarang jumpa dan ader yang tak pernah jumpa pun…(bukan salah aku tak pernah jumpa sedara sendiri tapi mungkin keadaan yang buatkan kami tak pernah jumpa…hehehhe alasan )

Cousin aku ni bertunang ngan seorang anak Dato’ ni..so majlis pertunangannyer agak meriah la dari majlis2 pertunangan yang aku pernah hadiri sebelum ni..

kalau tgk ruang legar umahnya dah macam Majlis Perkahwinan kot…tapi hanya majlis pertunangan la kan…

Majlis yang penuh meriah dan beradat…siap berpantun dan penuh dengan adat MELAYU…waaaa kagum dan best plak rasa…

setelah semuanya selesai, tiba lah part menentukan wang hantaran…hehehheh KALAH ARTIS ok hantarannya…jgn jeles k!..hehhehe biarlah aku rahsiakan

lepas sesi bercakap2 ni selesai tibalah sesi menyarungkan cincin yang cecah ribuan ringgit…pergghhhh mak suka nyah cincin ko…tapi mak tgk jer…hehehhehe

paper pun aku happy sangat tgk cousin aku ni dah bertunang…harap dorang bahagia sampai ker akhir hayat…

Jom intai gambar yang telah diambil oleh dengan camera digital biasa jer…ampun yer saya and sang suami tak jadi photographer on that day…so gambar pun ala-ala dgcam jer…gambar cantik tunggu nanti aku update k

DSC09012 sesi wajib sebelum sampai destinasi…camwhoring!

DSC09013

DSC09024 the rombongan

DSC09019

bersama sepupu sepapat

DSC09026

all aunties brought the Hantaran..aku lenggang mak minah jer…hehhehe

DSC09031

the villa’s name..our destination

DSC09035

menunggu untuk memulakan adat

DSC09039

guest

DSC09040

DSC09041

DSC09056

sompek lagi dok berpossing kek sini

DSC09036

chak!

DSC09051

sesi menyarung cincin

DSC09072

from pengantin perempuan

DSC09071

from pengantin lelaki…5 berbalas 7 dulang

DSC09063DSC09064

owner blog and her husband..hehehhe

DSC09083 part paling best…M A K A N

DSC09085

desert section

DSC09086

cantikkan decoration ni…sweeet jer nampak

DSC09091

kene tegur ngan Ayah CIk @ acik Mamat ; “hye, tauke kek pun makan kek lagi?”…ngeeee speechless

DSC09094

the goodies

DSC09102

guess, what inside?

DSC09118 tadaaaa…fondant cupcakes

DSC09105

aku and sang suami after kekenyangan and tak larat nak angkat bontot dah!

DSC09115 bersama pasangan PENGANTIN..opppss bukanlah! pasangan TUNANG

DSC09113 Selamat bertunang S & A

1 comment:

dark r0se said...

cinta yang kekal hanya cintaka DIA~ tapi kite juga ade fitrah insani kan? mahu cinta dan mencintai~ cewwwahh! hurm, moga dpt cinta yg sejati~:)