.

.

Tuesday, June 7, 2011

Kisah Hari Cuti

lama terasa tak update blog kan! padahal baru 3 hari…

uiii sibuknya saya!

ok2 skang saya nak update hari cuti saya…last weekend aku and sang suami spent time tgk movie jer

bermula Jumaat malam 3hb June , kitaorg layan X-Man 1st Class pastu berturutan la sampai ke hari sabtu plak layan 3D Pirate of The Carribeans

X-man kitaorg tgk kat IOI Mall Puchong..midnite movie…fuhhhh disaster ok…apa yang disaster??? masalah nak access ker parking wing baru….ini la masalah besar kat sana (aku yang rasa la coz aku ni pemalas nak jalan)…kalau korang nak rasa pengalaman aku ni…boleh tgk Midnite movie kat sana…tapi movie X-Man ni memang B E S T….

On saturday, kitaorg layan 3D – Pirates of The Caribbean…belajar dari pengalaman tak nak tgk kat IOI lagi…so destinasi ker Mid Valley

sesampai jer kat sana trus nampak Kapal Blackbeard…kat tengah2 alam Mid Valley tue …fuhhh besar ok! trus snappy jap sebelum collect ticket.  Bila sampai kat GSC, macam biasa ramai giler beratur nak beli ticket…nasib baik aku ni suka beli online…so datang GSC collect jer la…kalau tak mau menunggu dan berbaris panjang nak bli ticket…

talking about Pirates Movie ni…ermm memang rasa tak worth skit la tgk 3D..coz lebih kurang 2D jer rasa…aku suggest those yang nak tgk Pirates baik tgk 2D jer pun dah ok…tapi kalau rasa nak tgk juga takder hal la…

040620111919

In GSC cinema..3D Pirates of The Caribbean

04062011300

Picha b4 Movie..with a Gosh Blackbeard

……………………………………………………………………………………………………………

best part after movie is cari makan..meamsing nak makan Nasi (perut org melayu pada hari itu ok)…nak cari Nasi, nak cari Nasi..sampai la hingga Belanga Restaurant ni..

Restaurant ni terletak kat tunnel ke Garden tue,..so dari Midvalley ker Garden akan jumpa la restaurant ni…kat sini banyak masakan pantai timur…

memandangkan aku dah fall in love tgk gambar Nasi Kerabu tue…trus decided nak makan kat Belanga ni…apa lagi order nasi Kerabu la…sang suami order nasi goreng belacan…desert tak nak lagi coz planning nak having desert kat tempat lain…heheheh

040620111920040620111923040620111922

isteri dan suami ok….jgn ingat kitorg ni gf-bf plak…ramai sangat tak percaya yang kitaorg dah kawen…sampai ader jiran tanya weolls ni dah kawen ker???? adoi inga weolls org putih ker duduk sebumbung tapi tak kawen? haram tau!

040620111921

ini botol wajib ader atas setiap meja kat Belanga..so sesapa yang nak plain water minta gelas jer  la….takder la nak order sky jus bagai,..

040620111926

040620111925

tadaaa…nasi kerabu i….terliur plak disaat ini

040620111927

ini nasi goreng belacan…sedap juga..kata sang suami tak terasa sangat ajinamoto dier..tue yang sedap tue…oppss we all bukan anti ajinaikmoto ni, tapi tak bleh makan banyak sangat coz nanti start la kepala pening kan!

………………………………………………………………………………………………………………

citer pas makan dan perut dah kenyang…masa bergambar dengan Blackbeard…ngeee..

kat Midvalley ni, HSBC ade buat cam offer kalau kita spend RM500 above kot dalam single reciept boleh redeem somthing la…(aku pun dah lupa coz sekilas pandang jer board dier and sms yang aku dapat pun dah delete)

so macam semua tengkorak, kapal lanun, harta karun Pirates of the Caribbean monumen (betulker istilah ni?) ni under HSBC la…

apa lagi ramai la yang bergambar bersama tengkorak dan kapal lanun ni…termasuk la aku..heheheh

jom layan picha aku yang makin gemuk ni…

04062011301

04062011310

04062011307 

04062011313         ramaikan yang nak bergambar ngan kapal lanun ni…hehehhe

2 comments:

missina said...

bestnyer leh snap pic ngan kapal tuh,,unik sgt,,,leh panjat atas tu tak?hehe

Reflisia said...

hye kak na...aku tak tau la bleh ke tak naik atas tue coz tak der plak nampak yang naik atas tue...kalau ader sure aku naik punya