.

.

Wednesday, June 22, 2011

Kisah hati yang tak pernah serik!

“tak payah la terlalu mengharap sayang!..kalau ader rezeki kita suatu hari nanti pasti kita dapat. sekarang ni kita perlu banyak berusaha, berdoa dan bertawakal sahaja. Ini semua ketentuan Allah S.W.T sayang!”

kata-kata sang suami yang menyejukkan hati ku…

bila aku dalam keadaan beremosi, pasti aku akan cuba ingat kata-kata ni sepaya aku b0leh cool macam biasa seperti tiada rasa gundah gulana dalam hati ini!

aku tak pernah serik untuk membeli pregnancy test walaupun kekadang tue aku sendiri tau

R E S U L T nya!

kenapa hati? kenapa hati selalu suruh saya buat semua ni? kenapa hati tak pernah serik walaupun akal dah bgtau jawapannya?

kenapa hati tak pernah serik tuk buat semua ni dan endingnya mata yang akan menangis! kenapa hati?????

dear hati, sabar la menunggu! tekun lah untuk berusaha! Jangan putus asa untuk berdoa dan Banyakkan bertawakal kerana semua ni hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu bila rahim akan diisi….

bukan salah baka atau kesihatan, sebaliknya semua dah sahkan kamu berdua baik and takder masalah…

cuma hati yang selalu gundah gulana dan kekadang akal tak dapat nak kawal hati yang beremosi!

cukuplah hati…jauhkan penderitaan untuk akal kerana akal perlukan kekuatan untuk lebih bersemangat dan hati juga perlukan kekuatan untuk teruskan perjuangan.

  image

*moga aku diberi kekuatan untuk menempuhi ujian Allah S.W.T ini…amin

3 comments:

syaida said...

Hati memang begitu, suka menyesakkan akal fikiran..hati milikku juga seprti ini suatu ketika dulu..semoga masz sabar melayan kerenah hati..pasti apa yg hati masz inginkan akan tercapai suatu hari nnti..happy2 selalu..:)

missina said...

banyakkn bersabr masz,,,tak salah menaruh harapan,,tapi jgn terlalu memikirkn sampai stress ,,sibuk kan diri selalu,,,bnykkan doa,,insyaAllah,,klu Allah nk bg rezki tu bila2 ms,,,pikir ada org len lg tk bernasb baik,,,mcm sepupu aku 12 thn kawin,,tk dpt ank,,,asik gugur je,,dugaan la kn,,,tgkla mcm aku ni,,,kawin pun belum,,,mungkin sbb tkde rezki gi,,,

LuN@_aiDi said...

laling yg cedey2.. ok? nnt ada rezeki tuh insyaAllah..^^ sama cam i, still menunggu n tertunggu.. tiap2 bulan test, tp hasilnyer.. uwaaaaaa... tp i yakin ALLAH tahu aper yg terbaek utk hambanyer^____^ yg penting berUSAHA!!!! hihihihi