.

.

Thursday, July 14, 2011

Make it “berkhasiat”!

Maggie, adalah makanan ruji aku kat asrama zaman belajar dari sekolah menengah sampailah ke Universiti…

hahhaha…patut la aku ni tak bleh belajar sampai luar negara coz banyak sangat makan ajinomoto (takder kaitan kot, alasan jer nieyh)

sebenarnya tak elok bagi tubuh badan aku kalau asyik makan maggie ni..coz ader kandungan ajinomoto yang tinggi! (perhatian; untuk badan aku sahaja, badan org lain aku tak tau)

badan aku ni kalau makan banyak ajinomoto mula la pening kepala pastu badan jadi lesu and nak tido jer…

sebab tue dari dulu mak and abah aku slalu larang aku makan maggie..dorang tau anak dorang ni camner kan! dari dulu sampai skang aku makan maggie curik2…

kalau kat hostel la aku bermaharaja lela makan maggie…kalau malas nak kuar makan kat cafe ngan kengkawan, atau gaduh ngan boyfren atau boyfren malas nak layan ajak makan (zaman bercinta monyet) maka M A G G I E lah pengalas perut saya…=)

sampai dah kawen pun aku makan maggie lagi…tapi kalau dah kawen ni nak makan maggie kene minta izin sang suami coz sanga suami juga macam parent aku…(tak kasi makan maggie)

kalau dedulu masak maggie ngan air panas jer…pastu tunggu la 3 - 5 minit then makan..tapi skang ni dah makin bijak la kan! (dah besar + tua) masak maggie mesti tambah bahan2 lain penaik rasa maggie tue..

macam baru-baru ni aku masak maggie kat umah (lapar sangat)..pada mulanya nak masak togel jer, tapi mataku terpandang plak plastik maggie tue…

ala ader gambar maggie yang dihias cantik tue…siap ader sayur, ayam dan telur kot! (kalau tak silap la)

apa lagi terus buka fridge tgk apa yang boleh masuk dalam mee maggie aku ni…heheheh..

campur punya campur dapat lah maggie kat bawah ni….

090720112316

Tadaaaa…mee maggie kari + telur + sayur  baby kailan + cili merah + bawang besar + kobis

so nampak la berkhasiat skit mee maggie ni kan!

5 comments:

Mea Myra said...

hehehe pandai anak mak... hehehe

Reflisia said...

Darling...hehehhe =)

bunga said...

mmg nampak sedap...balik ni nak makan negi la..heee

Dinda Iva said...

hehehehe..yup betul tu...kena pandailah ubah resepikan dear..hehehe..

LuN@_aiDi said...

makanan kegemaran gak zaman uni dulu.. n skng pun suke makan gak, tapi kena kurangkan sebab meggi mahal tau disini!hihih.. klu masak mmg suke letak telur + sayurr siap tumis lagi ngn bawang..^_____^