.

.

Friday, July 22, 2011

PAC Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

toink..toink (bunyik sms masuk cell phone)…received sms from +15888

“ anda dijemput untuk menghadiri PAC Pegawai Pembangunan Masyarakat S41. Untuk keterangan lanjut sila layari www.spa.gov.my'

terus aku bukak website Suruhanjaya Perkhidmatan Awam…pas masukkan no IC kat bahagian semakan PAC Pegawai Pembangunan Masyarakat, terus terpapar kat screen laptop aku macam pict ni

SPA.1

Yahooooooo! aku dapat PAC untuk Pegawai Pembangunan Masyarakat. Perasaan gembira tak terkata tetiba muncul dalam diriku…

sangat tak sangka my dream job dapat juga akhirnya walaupun sekadar PAC..

oppss apa PAC tue, mean Program Assessment Centre. Program ni adalah untuk menilai sesorang dari segi mental, jasmani dan rohani seseorang sebelum ke peringkat seterusnya. Setelah lepas peringkat PAC, barulah akan dipanggil untuk attend interview.

Bila interview dah lepas barulah sah menjadi Pegawai Pembangunan Masyarakat S41.

Jawatan yang aku idam-idamkan sejak abis belajar degree dulu ( aku ni ader degree in Human Development and aku rasa jawatan ni memang sangat sesuai dengan aku)

PAC yang aku dapat ni 2 hari 1 malam kat Negeri Sembilan…ah bukan jauh pun..kalau betul2 nak boleh jer pegi kan!

T A P I

aku skang dah jadi GURU, tunggu masa untuk posting sahaja…aku dah sign contract dengan Kementerian Pelajaran Malaysia, aku hanya menunggu masa untuk interview sahkan jawatan dan aku sudah berjiwa seorang guru…

walaupun GURU bukan perkerjaan pilihan utama tapi now, dah jadi sebahagian hidupku!

sanggupkah aku lepaskan jawatan GURU (pekerjaan yang mulia) semata-mata mengejar jawatan idamanku?

Uwwwaaaaa…saya dalam dilemma!

4 comments:

♥wAwA♥ said...

sound a good news my sista...jwnt impian sdh tba..tp dh ada jwtn ttap kn...rezki kurniaan ILAHI..dh spai..hikmah 4JJ1 swt...solat istikharah kak...moga dpt ptunjuk..insyaALLAH...tp akak dh comey jd cikgu..ert lak..minat sgt cikgu ert..hehe

LuN@_aiDi said...

uwaaa.. sy pun konpius nk bg pandangan neh.. tp jika jadi guru musti lagi menarik.. banyak cutii.. hihehhe.. ** tetibe jdi jahat lak**

Eryz Dwan said...

Yang lulus exam comfirm akan dapt pergi PAC ke ek?..sy x dapt pown..huhu..sedey..

Farid Kamal said...

Skrg akak keje cikgu lagi ke?