.

.

Thursday, August 18, 2011

Dugaan Tak Disangka

terima berita yang kurang enak!

(phone ringing ; lagu Najwa Maheidin, Yo Got To Go)

Saya ; Hello!

Caller; Hello, cik Masz! Ur insurance has been renewal and now ur Roadtax is failed to renewal!

Saya; Huh! what happen?

Caller; U got 2 summons to be settle 1st and then we can renew ur Roadtax!

Saya; what 2 summons? how much i have to pay it? ( felt very surprised because I had to check with MyEG and I was no summons)

Caller; so far I don’t knoe the exact amount and I will check it for you.

Saya; yes, please and call me back after u got the total amount that i have to settle my summon!

huh…mengeluh panjang! baru berangan nak shopping and nak sedekah lebih skit raya tahun ni..tapi ini pula yang datang..

positifkan diri, dan befikir sejenak..mungkin ada hikmah disebalik semua ni….

tanpa aku sedar, drive ke opis sambil mengalir air mata!

 

4 comments:

cik asam jeruk said...

mas sabar ye. igtkan cikasamjeruk je kena dugaan bulan puasa ni.sama2 lah kite wuwuwu

Elyn Sani said...

Jgn sedih si cantik manis! Rezeki sentiasa ada utk u. Cume kali ni je die ke tmpt lain....

Dinda Iva said...

namo nages2 k.....just remember...bila kita rasa susah...just ingat ade orang lagi susah dari kita diluar sana..so InsyaAllah dengan mengingat itu kita akan kuat k...

LuN@_aiDi said...

alaaa yunk! kne saman plak ek?
sabau yea.. jgn tak beraya lak ^^ hihihi