.

.

Monday, August 1, 2011

Sambut Ramadhan

Hari ini adalah  1 Ramadhan 1432 bersamaan 1st August 2011.

Aku percaya semua umat Islam di dunia ini, memulakan puasa pada hari ini. Alhamdulillah aku masih bekesempatan untuk berpuasa pada hari ini… =)

Bila dengar jer nak puasa sure ibu-ibu bapa-bapa, makcik-makcik, pakcik-pakcik, kakak-kakak, abang-abang, dan juga sesiapa saja (umat Islam yang tak sabar nak sambut puasa) akan membuat persediaan dari segi mental, dan fizikal..

begitu juga dengan aku dan sang suami…=)

tapi biasalah kalau dah bekeluarga ni, sure nak beli keperluan harian untuk keperluan di bulan puasa

Semalam, aku dan sang suami satu hari suntuk shopping barang dapur.

Bermula dari bangun tido, pepagi lagi we all dah kuar umah pg shopping barang basah kat Pasar Borong Selangor.

Sebenarnya semalam adalah kali pertama aku jejak kaki ke Pasar Borong Selangor. heheheh walaupun dekat dengan tempat tinggal aku (tak ler dekat sangat), tapi tak pernah pergi..

aku dan sang suami semalam agak jakun juga la tgk barang2 basah yang jauh lebih murah dari tempat yang kitaorg selalu shopping barah basah ni..(dah nama pasar borong kan!)

apa lagi SHOPPING SAKAN la smalam…aku beli daging, tulang, ikan, sotong, udang dan sayur2 kampung yang susah nak jumpa..=)

semua ni kekonon untuk stock bulan puasa la kan…(kalau tak masak juga, tak tau la nak cakap per)

and sempat juga aku snap a few picture suasana pasar porong camner…heheheh jom tgk!

310720112729Sebelum masuk dalam pasar

 

310720112726 sangat ramai orang yang datang

 

310720112727 ketam fresh nie..

 

310720112728

ikan apa ni? Ikan merah kot nie..=)

5 comments:

LuN@_aiDi said...

aduhh.. beshnyer p shopping kat pasar bassah.. kteorg neh shopping kat kedai biasa saja..huhuhu errr tetibe terbayang pasar ramadhan lak.. uwaaaaa!!

Reflisia said...

Hye yunk, best kan..takper nanti u balik Masia u pun boleh shopping..erm bazar ramadhan next entry k..=)

d_tieah said...

Selamat menunaikan ibadah berpuasa.. Semalam pun sempat beli barang dapo dengan mak bapak.. Giler arr.. Memang ramai kot orang.. Berpusu pusu..

Entry Terbaru 1 : Khairul Fahmi Putuskan Pertunangan ; Ini Kenyataan Elia
Entry Terbaru 2 : Khairul Fahmi Putus Tunang ; Pengajaran Buat Yang Lain
Entry Terbaru 3 : Golden Churn Creamary Butter Tidak Halal

Reflisia said...

d-tieah, nak parking pun susah kan..ramai sangat orang!..=)

-LaDy rAzOr- said...

aku sangat la tak pandaia nak pilih2 brg2 basah kat pasar...nama ikan pon aku x tau!hahahhaa....sebab tu la belo malas nk bwk aku beli brg2 basah nie...slalunyer dia yg pi beli..sbb katanyer dia malu kalo tgh ramai2 orang tu, tetiba aku tanya dia kuat2 "eh,dear....ikan apa tuuuuuuu.....?!?!?"
malu ler tu bini dia x kenal nama ikan!
hahahhahaaaa......