.

.

Friday, August 12, 2011

Waktu Mustajab Berdoa di Bulan Ramadhan

Kelmarin tengok rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) sebelum kuar pg opis.

MHI skang ni dalam pukul 7.30 - 8.00pm ader segmen Fikrah Ramadan dan kelmarin bersama Datuk Abu Hasan Din Al-Hafiz yg membincangkan tentang Memaksimumkan Ibadah

Sebelum aku kuar umah nak ke Office aku terdengar sesuatu yang sangat menarik perhatian ku.

kata Datuk Abu Hasan Din ni, waktu yang paling mustajab untuk berdoa adalah waktu sebelum berbuka puasa.

Maksudnya bukan doa makan, tapi sebarang doa yang kita pohon kepada Allah S.W.T. Waktunya lebih kurang 30 minit sebelum berbuka puasa (bak kata org tua2 sedang-sedang elok).

Tapi aku pulak tak sempat nak dengar ceramah ilmu ni dengan lebih lanjut coz dah nak ke opis..kang lambat jammed giler plak nanti..

so setakat tue jer aku dengar…kalau sesiapa yang mendengarnya lebih lanjut boleh juga berkongsi dengan saya yer..=)

So marilah kita guna kesempatan yang diberikan Allah S.W.T di bulan Ramadan kali ni dengan membuat kebaikkan dan meningkatkan ibadah kita untuk hari esok..

3 comments:

LuN@_aiDi said...

owhh yeker darl?! first time i dengar neh,, (:
leh ler cube^___^ tq

♥wAwA♥ said...

betul2..saat2 hampir bbuka adlh waktu mustajab berdoa...tp bg kaum ibu past cbuk ddapur..tp insyaALLAH..boleh...msak awai cket..marilah kta sma2 berdoa memohon agar idup kta lbih dberkati dan dmurahkn rezki...

Dinda Iva said...

30min tu macam jauh sangat dear...just amik 10 min before azan berkumandang..InsyaAllah