.

.

Wednesday, November 9, 2011

Meriahnya Aidiladha di Kuala Lumpur

DSC_0118Salam Aidiladha buat semua..so macamana raya anda? meriah tak?..

Raya Haji tahun 2011 ni, buat pertama kali aku tak balik umah sesapa, but aku beraya kat rumah sendiri ngan sang suami.

Tak sangka sangat meriah, bila mom in law buat keputusan nak bermalam kat umah aku and nak beraya kat umah kami…Wah bestnya..

so a day befroe raya tue, aku and sang suami decided nak masak tuk juadah hari raya. Juadah yang kami bersusah payah masak sampai kul 3 pagi ialah Rendang Daging, Ayam Masak Merah, Nasi Beriani, Ketupat, Acar Timun Nenas and aku buat Kek skit untuk pemanis mulut. Yang paling best main dish cooked by sang suami

Dah alang2 a day before tue we all shopping barang dapur and terbeli tembikai maka hidangkan juga buah tembikai juga! we started prepare the dishes a day before raya around 5 pm…aku ngan sang suami pg pasar cari daging, ayam and bahan nak masak..

rasa best sangat coz nak raya kat rumah sendiri..and kami lupakan rasa penat yang tak terhingga coz kami tahu esok raya and mesti ader orang yang datang beraya umah kami. and paling best sista in law and family pun datang rumah tolong masak apa yang patut..meriah umah aku malam tue dengan riuh rendah anak sedara yang berlari2 dalam rumah..

Keesokkannya, pabila berkumandangnya takbir raya, aku mula rasa sayu teringat mak abah dikampung..sob sob sob..Selepas solat sunat hari raya, jiran la org pertama yang datang beraya ke rumah kami…and tak sangka jiran2 yang tak balik kg datang beraya ke rumah kami..kemudian disusuli adik beradik, sedara mara, dan kengkawan yang mana tak balik kg beraya.

Sangat meriah…tak sangka sampai ke malam tetamu datang beraya..walaupun penat tapi rasa best sangat bila masakan yang dihidangkan, mendapat pujian tanpa henti dari tetamu yang datang, sampai ader yang minta tapau la…heheheh

Selamat Hari Raya Aidiladha uoll…

061120113671 Ketupat

061120113672 Nasi Beriani / Minyak (asalnya nak buat nasi beriani tapi jadi nasi minyak)

dimasak oleh Sang suami

061120113673 Ayam Masak Merah ~ dimasak oleh Sang Suami, decoration by myself

 

061120113674 Rendang Daging ~ juga dimasak oleh Sang Suami, and decoration by myself

 

061120113675 Acar Timun + Nenas ~ ini simple punya salad, aku lah yang buat

 

061120113676 Ini kek yang sempat aku bake…and dalam balang tue Almond Biscotti

061120113678  tuan rumah

Tuan Rumah

DSC_0042

 DSC_0032DSC_0022

Guest

 DSC_0135DSC_0063 DSC_0045

the Kids

DSC_0101  my aunties DSC_0128

My sista in law’s Family

 Re

Thanks darling for coming ~ She’s my BFF

DSC_0083

last but not least ~ Sang suami and the KLX geng

3 comments:

cik asam jeruk said...

meriahnyee..kalah raya kt kmpg..hehe :)

bunga said...

memg meriah...

missina said...

selamat hari raya aidiladha belated masz,,;)