.

.

Wednesday, December 7, 2011

Review ~ Manisnya Cinta, Anis Ayuni

061220113848 

Novel, sebenarnya bukan favourite sangat nak membacanya. Aku ader alasan tersendiri kenapa aku kurang gemar membaca novel. 

Sebenarnya, aku akan obses kalau dapat novel, aku akan baca dan takkan hiraukan apa yang berlaku. ini antara sebab utama kerana aku cuba avoid dari membaca novel. lagi tebal novel tue lagi kuat aku cuba jauhkan diri aku. Once dah start baca, sure kerja lain tak menjadi.

Ok, since dah terbeli novel masa shopping kat Karangkraf aritu, so nak tak nak mesti kene baca. Itulah, sikap obses masih tak boleh buang dalam diri ni. Mesti nak baca sampai habis dengan cepat. aku start baca Ahad malam, kemudian sambung sampai hari Isnin dan penamatnya pada hari Selasa.agak lama aku amik masa untuk habiskan 550 mukasurat.

Truly sepaking aku memang takder masa nak luangkan masa 2 hingga 3 jam mengadap novel ni sahaja, so masa yang aku amik adalah masa2 dalam jammed nak ke opis, kat traffic light tengah merah and masa senggang yang ader kat opis (sementara tunggu meeting start). Kalau balik umah tue lagi la takder masa, macam2 nak buat! Finally masa 4 jam sehari dalam jammed dapat juga diisi dengan baca novel ni.

Ok, back to review novel Anis Ayuni ni, Manisnya Cinta memang best. masa shopping tu, aku masih mencari2 novel2 yang aku rasa masih belum baca and best untuk dibaca. Kebetulan ader 2 orang perempuan (maybe both best fren kot) syorkan aku beli novel ni. ‘Best giler novel ni’ itu jer ayat dier nak influence aku…hahhaha sampai aku pun amik novel ni.

Ceritanya simple, tak complicated sangat dan memang untuk relax kan minda la novel ni. tapi kekadang kisah wanita dan jejaka dalam cerita ini buat aku terasa ingin mengulangi kisah remajaku semula. Arghhh watak dalam novel semuanya perfect dan menarik. so less thinking about the watak la…Tapi untuk cerita yang relax and santai, aku recommended la buku ni coz boleh buat reader tersenyum sorang2…hehehhehe

061220113849

aku beli dengan harga RM11.90 sahaja

 

 

2 comments:

Hanis Azla said...

pernah baca novel ni.. one of my favourite novel juga ni.. akak mmg suka karya anis ayuni sejak dulu.. boleh dikatakan semua novel2nya akak ada.. akka pun klu baca novel mmg tak boleh buat kerja lain selagi tak habis baca.. he..he..

cik asam jeruk said...

wah wah pernah baca..tp xigt dah jlan cerita die..tp mmg best pon..heheh