.

.

Wednesday, December 21, 2011

WW ~Boleh ker?

161220113953

my hand note : supaya azam lebih kuat untuk realisasikannya!

YES for SLIM

hadoi la..dah baper banyak dah entry kat blog aku ni pasal nak kurus, tapi masih belum kurus..and makin gemuk adalah!

Kali ni aku kene kuatkan azam dan tekad untuk kurus kerana ada alasan yang sangat kukuh untuk aku kurus;

1. Sang suami dah start bising cakap aku gemuk! bila sang suami dah berkata2, aku kene berjaga2 la ni

2. Bukan 1 atau 2 baju yang tak muat, tapi dah lebih 5 pcs ok!

3. Jeans aku mula rasa sendat semacam jer and dah rasa tak selesa (walaupun baru jer beli)

4. Bila aku tgk kat cermin tiada lagi shape badan aku ni! (ya ampun..dasyat)

5. Perlu kurus atas nasihat Doktor..walaupun aku ni org cakap takder la gemuk sangat, tapi hakikatnya berat badan aku ini memang tak tak sesuai dengan ketinggian aku dan berisiko untuk kene darah tinggi kata doktor (sebab ader keturunan).

So aku harap kali ni bukan omongan kosong dan aku harus kuatkan azam untuk kurangkan berat badan demi kesihatan, kecantikan dan kebahagian diri, sang suami dan keluarga.

 

3 comments:

a Y u said...

samela..post dh byk psl nk kurus..tp tindakan nan ado..huhuhu..

paling ketara terasa bila en.suami dh bukak mulut..tp itupun buleh wat bodo jerk..huhhu..

cik asam jeruk said...

samee laaa kiteee..entry kurus kemain byk..tp haramm xkurus2..kena tekad ni..nk tawennn..hehe

-LaDy rAzOr- said...

u can do it, babe!!!
chayo'! chayo'! chayo'!