.

.

Monday, March 26, 2012

on Sunday

Hari ahad yang amat memenatkan coz hari ahad ni lah hari mencuci semua baju yang telah dipakai selama seminggu! ngeee. Kebiasaannya sabtu aku dah settle semua, tapi memandangkan last saturday aku ader program kat sekolah, maka ahad la masanya.

heheheh..sambil cuci baju sambil siapkan lunch. Kemudian bila selesai aktiviti memasak, sidai baju kat ampaian.

Kerjaku masih belum terhenti pabila aku terpaksa buka laptop dan buku pulak untuk siapkan kerja-kerja berkaitan sekolah. Opps bukan masih bersekolah tapi menjadi cikgu sekolah. Terfikir pula pasal kursus yang bakal dihadiri minggu depan selama 3 hari, maka memikirkan pula kerja akademik yang aku akan beri pada muridku sepanjang ketiadaanku.

Kerja akademik? Cikgu ni tak sporting la! tak datang pun nak bagi kerja! ….hahahha ini lah ayat yang aku terfikir bila guru relief bagi kerja yang aku buat untuk mereka. Cikgu bukan kejam, tapi cikgu taknak dikejami oleh Pengetua mahupun Ibubapa kamu sebab tak habis silibus..hehhehee. Paperpun semua aku buat ikhlas untuk mereka…=)

Bila selesai lunch bersama sang suami, mata mula berat dan bantal memanggil2 untuk dilenyek..ooppss jangan tidur Masz..nanti gemuk! malangnya ayat itu tidak kuat untuk motivate diriku untuk kuruskan badan…so aku pun terlelap buat seketika.

Bangun dari tidur sang suami ajak melawat rumah baru kami.So aku pun setuju. Tak sabarnya nak tunggu dapat kunci coz nak panggil Rizalman deco rumah aku (waahhhh! ko ingat laki ko contractor projek billion2 ker noks? ) hahahhaha…deco sendiri sudah!

111220113885

almost done!

Kemudian kami jejalan cari makan..tapi semalam takder plak tgk JJCM coz sang suami cakap malas nak tengok pengacara control makan takut lipstik habis…hahhaha..lawak pulak sang suami ni.

So aku suggest makan kat Teppayaki, Jaya Jusco kat rumah aku ni. Bab makan aku lah peminat no. 1…

 250320124595 250320124596 the menu

250320124597

our choice ; Beef Teppayaki

 250320124601 250320124602

husband and wife yang tengah kelaparan!

250320124603

We’ve choose GREEN TEA

250320124604250320124605250320124606  

Nyum-nyum…walaupun taugeh membukit, aku masih boleh melicinkannya! heheheh (the way I decided to put on weight )..hahhaha

tak kenyang lagi makan ni, sebelum balik singgah JJ beli sushi pulak! adoi la si gemuk ni.(panggilan sang suami kepada ku) hahahha

3 comments:

missina said...

makan adalah faveret utama,,hehehe

-LaDy rAzOr- said...

okey....x sabar nk tggu ko wat house warming party!!!
hoyeaaaaaaa...........

cik asam jeruk said...

bestnye dah ade rumah, ni dekat saujana putra ke sis?