.

.

Tuesday, July 31, 2012

Marathon shopping

210720125784 

OMG…1st day puasa dah marathon kat Jalan TAR. Dari pagi sampai ke petang la aku and my SIL buat marathon kat sana. Hahahah…dasyat sungguh!

Suasana kat Jalan TAR tue memang meriah la. Macam2 ada. Baju kurung, kaftan, tudung (so many style) dan macam2 la. cuma mak bapak jer takder kat sana. larat tak larat jer nak cari barang kat sana.

Tapi malangnya tak der pun barang yang aku shopping untuk raya cuma a few accessory sahaja yang aku borong. Skang ni tak boleh tgk barang2 comel pasti aku rembat punya la.

1st day puasa tue tak der la ramai sangat orang coz 1st day puasa kan, dan kebetulan masa tue tengah bulan (belum gaji la kan). Agak selesa aku dan SIL aku round the JALAN TAR tue. takder la sesak sangat sampai tak bleh jalan.

Walaupun tak ramai orang, penat yang aku alami memang luar biasa la kan! hanya tuhan sahaja yang tahu. Sampai rumah dari marathon tue around 5.30 pm uolls. adoi! memang tak jenguk dapur la aku. (Nasib baik berbuka puasa rumah mak mertua).So aku jadilah seorang menantu yang malas. Balik dari shopping trus ‘kedebom’ (tido) sampai pukul 7 petang.

Nasib baik sang suami kejutkan aku. Kalau tak sure pasti lajak sampai berbuka puasa la kan! ahahahha. teruk benor perangai menantu sorang ni.

Paperpun ini rekod pertama la bagi aku 1st day puasa dah ader kat sana. =). sekarang aku masih mencari masa yang sesuai untuk shopping raya coz masa yang ada, penuh jer ngan aktiviti iftar bersama family.

Selamat berpuasa dan beribadat semua.

 

3 comments:

missina said...

aku lak gi masa seminggu nk pose ritu,,;)

LuN@_aiDi said...

wahh hebat yunk 1st raya dah p shoopin' raya^^_
alaaa teringinnyer nk p jln TAR b4 blk Nz..
tp aperkan dayaku! huhuhuhuhu

Elyn Sani said...

i baru je gi last week. org dh makin ramai. penat gileeeeeee