.

.

Sunday, December 16, 2012

On His Birthday

Conversation between sang suami and si isteri on 12.12.12

Sang suami : ‘Sayang, hari ini abang nak makan nasi beriani la!’

Si Isteri : Ok… nak makan kat mana? JM Beriani ok?

Sang Suami : Tak nak la…

Si Isteri : Habis tue nak makan kat mana? Beriani kat Bangi?

Sang suami : Nak sayang yang masakkan!

Si Isteri : Huh???????? Sayang tak pernah masak la. Before ni pun abang yang masakkan!

Sang suami : Ini permintaan abang on my birthday!

Si Isteri : Mampossssss mak nyah! (dalam hati la)

Oleh kerana tidak mahu menghampakan permintaan sang suami di hari lahirnya, maka aku gagahi juga masak nasi beriani hasil resepi mak aku. My 1st time masakan nasi beriani memang tidak menghampakan sang suami sehinggakan tambah berkali2.

Alhamdulillah, bukan sang suami jer puji, mak and adik aku pun puji, sodap! hahhahahahha caya lah Masmerah! hehehehehehe

photo(10)
Nak brand'ing kan nasi beriani sendiri, maka aku buat Nasi Beriani Merah
 
photo(9)
Lauk pertama, ayam masak merah
 
photo(8)
Lauk kedua, Sambal Sotong Kering
 
photo(11)
Lauk wajib, Acar Timun, Carrot and Nenas
 
photo(7)  Tadaaaa…lepas ni boleh la masak lagi =)
 
photoshake_1355417706208   
last but not least, aku belikan a slice of Turkish Indulgence Cake from SR untuk upacara tiup lilin…hehehehhe tak abis kalau beli banyak2 (jimat cermat coz nak beli hadiah untuknya)
hehehhehehehehhehehe…
 
 

No comments: