.

.

Sunday, June 9, 2013

Lega rasanya =)

Salam Ahad uolls…

Fuh di petang ahad sambil memikirkan soal nak buat minum petang tetiba sang suami bersuara ‘yunk tiket raya dah book?’

Aku cam blurr seketika…dalam hati dok fikir raya apa yang terdekat ni? Opppsss rupanya nak balik raya tahun ni la. Tahun ni balik raya kat Kedah, so we all decided nak balik naik flight jer la memandangkan hanya we all berdua jer. Lagi pun kata sang suami malas nak redah jammed kat highway tu.Tapi kalau dah beranak pinak, sure balik naik kete la kan.

Ok back tu main story…. bila sang suami dah bising suruh book tiket cepat ni maka aku pun trus capai ipad and cari la ticket flight. Semua airlines aku explore. Maklumlah nak cari yang paling murah. Dulu masa Airasia buat promo 0 sen tu tak terfikir nak balik raya naik flight. Aduhhh rugiiii ooooo

Bila check ticket return, semua harga lebih kurang 700 +++. Untuk Airasia, harga pergi Kedah murah and harga balik KL tu mahal plak. MAS pulak masa nak balik Kedah mahal dan harga nak balik KL murah plak. So aku  nak cari lagi checked la Firefly plak…errrmmmm harga return sama jer mahalnya (bagi aku la).

Aku n suami ni budget nak balik kampung (naik flight) pun ciput jer….hahahhaha so i was thinking about RM600 jer la return for 2 person. Kedekut tul kan?

Hah! Kedekut tak kedekut tu aku punya pasal la kan. Hehehehe.

Ok, bila aku fikir2 macamana nak dapat ticket murah aku pun buat la langkah bijak. Hahhaha org lain dah lama buat and aku baru terfikir…kesian sungguh! Apa yang aku buat?

Balik ke Kedah naik flight Airasia and balik KL amik Mas. Hhahahahahh bijak tak? So total semuanya baru RM500++…. Bijak tak kak ton? Hehehehhehe (duit lebih tu boleh masuk tabung beli LV…hahahhahah)

So sekarang aku dengan rasa leganya bila ticket tuk balik raya dah settle. Sekarang fikirkan baju raya pulak. Tahun ni apa plak color temanya yer? Ok lah uolls, kalau ader yang nak balik raya naik flight tu and masih belum beli ticket, bole start survey dari skrg la takut lagi dekat nak raya lagi mahal ticketnya.

Pssssstttt aku dapat ticket flight MAS dari Alor Star Ke KL untuk 2 orang hanya RM260 jer. Hurrryyyyyyy =)

Alor Star ke Kuala Lumpur, 2 person RM260 included pilih seat ikut suka hati aku

Kuala Lumpur ke Alor Star, 2 person RM 325 included seat, and luggage 35kg. Balik kampung sure nak bawa balik kuih raya kan…so amik la 35kg tu

Selamat Hari Raya =)

No comments: