.

.

Friday, June 14, 2013

Majlis Resepsi Pulak!

20130602_115738

Salam Jumaat Bloggers,

Sekejap je kan dah hari jumaat. Jumaat amat bermakna bila sabtu aku free. Hehehehe. Maklumlah keje dengan orang kan, so bila org kecik ni kene ikut la arahankan. Hehehe

Ok pepagi jumaat ni aku berusaha juga nak update kisah tertunggak dah lama. Ok since aku dah update pasal cerita nikah sepupu aku ni, so hari ini aku nak sambung kisah persandingannya la pulak kan!. Hari persandingan dibuat pada 2nd June 2013

Ok lokasi yang dipilih oleh makngah aku ni kat Wisma LJT, Taman Melawati. Maklumlah rumah dorang kat Taman Permata, so paling dekat and strategik pun dengan rumah kat situ la kan. Senang nak ulang alik dari rumah ke tempat kejadian.

Dewan yang makngah aku pilih ialah Dewan Berlian, Wisma LJT, Taman Melawati. Dewan ni terletak di tingkat 4. Cantik sangat decoration  dewan ni ala-ala garder gitew. Sebenarnya kat Wisma LJT ni banyak dewan yang boleh digunakan untuk pelbagai acara. Masa wedding cousin aku ni,dewan kat tingkat 5 dan 6 pun ader wedding juga. So tak mustahil la tetiba datangnya tetamu yang tak diundangkan… heheheh

Aku and family members yang lain pukul 11 pagi dah sampai kat sana. Maklumlah sedara mara sure sampai awal and merasmikan makanan yang ada kan. Aku amik peluang la captured semua scenery yang ada guna phone murah aku ni jer. Sebab amik gambar guna phone ialah terlupa bawa camera! motif kan!!!!!!

Since dah banyak gambar aku upload kat sini jom biarkan gambar yang bercerita.

DSCN1053

carpet merah ke Jinjang pelamin. Pelamin yang simple tapi cantik sebab kalau pelamin sarat nampak lagi la sarat coz dewan dah sarat.

DSCN1050

ala2 garden kan dewan ni? sarat dengan rumput menjalar, anggur and buah-buahan bagai

DSCN1055

Ini bukan pelamin angganku musnah ok..heheheh

DSCN1061DSCN1058

Kek Pengantin…bukan aku yang buat yer..(psssttt aku ni dah pencen kot buat kek)

DSCN1060

Tempat VIP tunggu untuk merenjis

DSCN1052

Tempat paling aku tak suka kalau time aku kawen! Alasan, sebab makanan yang dihidangkan semuanya sedap2 tapi pengantin makan kene cover line and tak boleh jadi diri sendiri. Pastu kene makan skit jer. heheheheheheh

DSCN1067

Buffet untuk tetamu

DSCN1066

20130602_11574320130602_115748

Doorgift. Tugas aku jaga doorgift and bagi kat tetamu. Fun ok! ehehehehe. Masa ni semua dok tanya aku, ‘eh ni adik pengantin yer?’, ini menunjukkan aku ni nampak muda lagi la kan…hehehehe jgn marah cousin =)

DSCN1064

Sempat jer aku snap pict mak aku kat sini…

psssttt mak aku dapat handbag baru sempena hari ibu =)… love u mak!

20130602_121541

Kakak and adik pengantin yang sebenar. =)

20130602_121700

dua orang ni macam belangkas skit. Maklumlah umur sama. every single things nak share. SPM tahun ni yer..

Adik aku out of tema bila baju yang mengikut tema tertinggal kat kampung. So belasah la baju ni. Haahhahahhaha gelak jahat

DSCN1074

Antara orang sibuk on that day. Kakak pengantin ni FM masa majlis berlansung. So berlari dengan stiletto nyer tu memang perkara biasa

DSCN1083

Kopak2 Dinding2…yeah pengantin dah masuk!

20130602_13283520130602_132244

Barisan yang akan join upacara merenjis.

20130602_134936

Giliran Abang Bugs merenjis. Time Kak Mas merenjis, phone buat hal plak so tak dpaat captured…sedihhh

20130602_132310

Antararombongan pengantin lelaki

DSCN1090 Makan beradap

DSCN1095 Gambar yang tak ready ni jer elok skit dalam phone aku. Yang lain hampeh

image-1370160332666-VMacam biasa feel nak bersanding semula mesti datang bila tgk orang kawen ni…

Selamat Pengantin Baru Zarith & Amir

Moga kekal hingga ke Syurga.Jadi isteri yang soleh yer dek!

1 comment:

Nor Rafidah Khairuddin said...

Assalamualaikum hI reflisia. . Saya seronok baca blog awak tentang majlis resepsi di ljt. InshaAllah. . Saya akan buat majlis resepsi di sini juga . . Boleh tak sekiranyanya awak share dan komen sedikiy dengan saya tentang makan/katering yang dihidangkan kepada tetamu. . Sedap atau tak? Saya belum sempat buat food testing. . Ape penilaian awak tentang buat majlis resepsi disini? Dan akhir sekali dari rangking 1-5 ( 5 terbaik). Awak boleh bagi berapa?

Saya minta komen dari awak kerana bila review di google tentang dewan berlian ljt, tiada yang bercerita pengalaman mereka dengan terperinci seperti awak. .

Semoga Cik Reflisia boleh membantu saya. .


Terina kasih sgt2 kerana meluangkan masa berkongsi. . Boleh email kepada saya di rafidahkhairuddin@yahoo.com