.

.

Thursday, August 1, 2013

Salah Size

Salam Khamis….

Wah hari raya dah nak tiba. Uolls dah beli baju raya? Aku ni tak payah tanya la..heheheh bila dikumpulkan dah over the raya plak rasa.. ehehehe

Ok dah2..sekarang ni aku nak cerita pasal size baju. Last sunday aku and SIL aku shopping tudung raya la konon. Destinasi kami ialah Jalan Plumbum, Shah Alam. Korang penah pergi? Haaaaa kalau korang pergi sana, korang akan jumpa semua butik2 online yang femes ames kat sana seperti Radiusite, Ammara Kuala Lumpur, Dreemika, Sugarscarf, Old Blossom Box, CalaQisya, Habibi Kenali, Rina Salleh Clothing, Qish Qish Butik, Fareeda, Dewi Sofea, Allya Maisara, and banyak lagi la. Tak tersenarai dah coz banyak sangat kat sana.

Aku dah macam rambang mata yang amat sangat la coz macam2 rasa nak beli.  Sesampai kat Rina Salleh Clothing aku ada berkenan satu jubah ni. So try la fitting kan! Amik size biasa yg aku pakai, and so suprise aku rasa besar sangat. Pastu dapat komen dari SIL yg cakap baju tu nampak besar la ngan aku! Huh???????

So as suggested my SIL aku try size M…dalam hati aku tertanya2 muat tak ni! Aku try la juga kan. Surprise sangat bila pakai baju size M ni elok jer terletak kat badan aku and nice sangat! SIL aku pun cakap aku ni sesuai pakai size M.

Macam tak percaya aku dah muat sarung size M. yer la sebelum ni M bukan pilihan aku coz selepas tahun 2010 size badan aku naik dari M ke L. So M memang aku tak pandang lah. Akhirnya sekarang M adalah size badan aku.

Lepas muka happy giler keluar Butik Rina Salleh Clothing tu, aku ke Ammara Kuala Lumpur pula. Kat sana ada a few collection yang aku berkenan. Tgk dengan mata kasar tengok semua size M and S. So aku tanya size L. Malangnya size L dah abis. So my friend Sara (Ammara founder)suggest try size M. Aku rasa macam tak muat jer coz nampak kecik sangat!

Last2 try juga. Satu lagi keajaiban berlaku. Size M memang muat dengan aku! Waweeeeeeee lompat bintang dalam fitting room! Hahahhaha. Now aku percaya yang badan aku dah makin kecil (statement tak bleh blah)… So hati sudah berbunga-bunga.

Sekarang target berat badan nak turunkan lagi 5kg. Boleh ker???? Hahhahahahha…

 DSC_0032 Amacam nampak kurus tak aku? hhehehehe

Ini la Sarah, Co-founder of Ammara Kuala Lumpur

DSC_0034

Balik rumah plak, jiran sebelah hulur seplastik coklat! Hah! makan sampai puas kan! Hissshhh hilang diet aku, tapi takper i like it and pasti aku boleh manage coklat ni…heheheh

Thanks jiran yang cantik!

2 comments:

Elyn Sani said...

Aritu tgk pic u kat insta sarah, cantik sgt!!! Weee makin jelita la lps niiik

nurul ayuni shafie said...

halo kakak! :)