.

.

Monday, August 12, 2013

Untung juga ada Kad Kredit

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua… entry ni masih belum pasal raya, tapi kisah bulan Ramadhan yang lepas!

Hahhahah..orang lain dah sibuk dok cerita pasal raya, aku ni terlepas boat la dok cerita pasal Ramadhan! Okek mak tak kisah uolls, ni blog mak hokeyyyy …hehehe

Last 3rd August 2013 aku ni baik hanti sangat la belanja sang suami n family kawan sang suami berbuka puasa kat Swiss Garden Hotel & Residence!. Wah dapat durian runtuh ke uoll?

Bila orang berbudi, kita berbahasa kan! Haaaa ini memang sesuai la untuk aku and sang suami. Bukan per sebelum ni we all berbuka puasa kat Concord, kawan sang suami ni belanja we all so ini kalilah  we all plak belanja dorang.

Alkisah aku yang belanja dorang semua ni sebab aku adalah pemilik Maybank Credit Card. Memandangkan Maybank offer utk pemilik card nya berbuka kat Swiss Garden Hotel untuk 3 orang and hanya perlu bayar utk 2 orang sahaja. Maka aku pun terus call untuk booking.

    DSC_0072

over tak?

DSC_0080

Ini makanan berlima..biasa lah buffet kan mesti semua nak ambil! Tetapi yang aku ambil hanya depan aku tu jer…

DSC_0084

Ini lah kawan sang suami tu!

DSC_0069

Bila nak bayar untuk kami berlima 4 dewasa + 1 kanak-kanak, aku hanya perlu bayar untuk 3 dewasa sahaja! Korang rasa berbaloi tak? Bagi aku memang berbaloi baloi la…Untung juga bila difikir balik kalau kita pandai guna benefit credit card ni.

Kadang-kadang sesuatu benda tu banyak yang positif, cuma kekadang kita yang buat dia jadi lebih banyak negetif. Macam aku la, kalau selalu sangat swipe credit card tu, pastu bila nak bayar mula la menggagau cari sang suami soh bayarkan! hehehehe

Apapun sebenarnya untung juga ada credit card ni. Cuma tepuk dada tanya selera jer. Pastu nafsu juga perlu kawal yer jangan jadi cam aku ni, bila credit limit berpuluh ribu, maka mata pun binau la nak shopping….nauzubillah!

  DSC_0092

Bila dah kenyang, ini lah gayanya!

DSC_0058

last but not least

Outfit;

Jubah : Rina Salleh Collection

Shawl : Radiusite

Handbag : Coach

 

No comments: