.

.

Friday, September 27, 2013

My Housewarming Party

Assalamulaikum Jumaat,

Cepatnya minggu berlalu, tapi aku esok masih kerja!=( Serious tak best sebab mind aku dah set cutiiiii. Takper lah, aku yang mengikut arahan kan! 

Bila mood rajin ni datang aku nak update cerita-cerita lama yang boleh ku semadikan di Blog ini. Last 16th Sept, aku ada buat sedikit kenduri sempena masuk rumah baru. Ala buat majlis kecil-kecilan jer. Jemputan pun tak ramai yang dijemput. Lagipun, aku and husband masak sendiri jer tuk majlis ni.

Alhamdulillah, majlis kecil-kecilan kami berjalan dengan lancar. Majlis bermula jam 5 petang dan berakhir jam 12 malam. Tetamu pertama yang datang iailah kawan aku Baah yang tinggal satu kawasan dengan rumah kami. Seawal 4.30pm dia dah sampai. Nasib baik masa tu makanan almost siap.

Untuk majlis ni, aku buat desert and Laksa. Desert yang aku buat 

1. Chocolate Cake
2. Red Velvet Cake
3. Pavlova

Manakala main course, sang suami yang masak;

1. Nasi minyak
2. Ayam masak merah
3. Daging masak hitam
4. Ayam goreng
5. Acar antah
6. Laksa (aku yang masak)

Makanan yang ditempah

1. Satay 
2. Karipap
3. Kuih cara manis

Aku and sang suami bangun seawal jam 6 pagi pada 16th Sept tu pg pasar borong Seri Kembangan. Kat sana we all shopping barang2 basah like daging, ayam, sayur dan ikan. Balik rumah trus we all start operasi memasak. Sang suami di luar rumah dan si isteri masak dalam rumah.Nasib baik la ada sedara mara datang membantu. 

Paling tak sangka, guest aku datang tak putus2 sejak pukul 4.30pm sampai pukul 12am. Guest penuh jer lagi walaupun jam dah menunjukkan pukul 11.45pm. Thanks uoll. 1st time aku dan sang suami buat kenduri ni. Sebelum ni makan2 biasa jer jemput rakan dan saudara terdekat.

Apapun, happy sangat bila guest datang happy dengan food and dapat jumpa kengkawan lama. Apapun terima kasih sangat korang semua dan aku minta maaf yer kalau ada kekurangan.

Insha Allah kalau ada rezeki nanti kami bercadang nak buat lagi. Lepas ni kenduri besar skit pulak. =)

Desert Station kat dalam rumah

Satay Corner
Main Course Station 
Tetamu terawal




Para jemputan yang terawal

Tepat jam 5 petang dorang dah sampai

My dear friends 

My Boss...heheheheh kawan cikgu sekolah

My X-boss, ICU JPM

Gorgeous Babe 

Ibuk Adis

Kids

Aunty and Mom in law



Kawan2 lama husband

My lovely babe

My forever BFF

With Dato Zairi and Datin Siti

Husband's Friend

Rakan seperjuagan =)

Love Love Gal

Forever BFF ...love u oll so much

Jiran cantik

Rakan seperjuagan mendidik anak bangsa

forever Love....sayang korang

Crazy Cousins 
Waktu ni pukul 11.25 malam =)



1 comment:

Elyn Sani said...

Wah best nye menu haritu!!