.

.

Monday, October 21, 2013

Minggu Baru, Hari Baru

Salam Isnin semua...

Kalau kat sekolah ni, hari Isnin adalah hari di mana akan ada perhimpunan rasmi. So bila masuk Isnin, aku akan expect bebudak mesti pakai baju putih berseri, kemas, kasut pun bersih lagi kan.

Tapi harini aku pelik sikit la sebab budak dtg ke sekolah ada juga yg kasut putih yg dah jadi hitam kotor seolah- olah harini ialah hari jumaat.

Dorg ni tak cuci kasut ker cuti 2 hari lepas? Persoalan bermain difikiran aku.

Seingat aku, masa aku sekolah dulu, hari Isnin jer mesti semua putih berseri apatah lagi kasut. Kalau ada kawan terpijak skit jer kasut aku, mulalah emo...Hahahahha

Mak aku plak kalau weekend tak basuh kasut, sure bebel satahun tak habis, bukan tu jer, malah aku juga pernah kene kejar ngan rotan akibat malas nak cuci kasut. Teringat kembali memori kene kejar dengan rotan, sangatlah kelakar.

Betapa tegasnya dorang ajar aku supaya jaga kebersihan dan kekemasan diri. Tapi kini ku lihat, seolah2 biasa jer pakai kasut putih yg kotor ke sekolah... Belemuih sungguh kasut Tu.

Zaman dah berubah. Dulu lain sekarang pun lain.

2 comments:

Shakila Hashim said...

Btul kak..parent skrg..ade seglintir yg sgt x concern dgn anak2 dorg..mcm sy ajar pra kn...ms sy skolh rendh dulu...sblm nk ke skolh..ready bgi pencil box siapcpenselcasah bgi...color full lengkp siap ber asah tp, bdk skrg...dtg skolh..color pn xde..pencil xasah..kdg ade yg xbwk...

Reflisia said...

yer ker killa, dasyat lagi la SK eak?